TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #413158  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Ville nok satset på å rense det mye oftere enn hver 80000km :wink:

Renser mitt kn filter hver 10000km eller annet hvert år :wink:
Er ikke mye jobb heller. Og rensepakka får du kjøpt på bilxtra.
Notert og noe jeg kommer til å gjøre ;)

Ser meget frem til interiør led pærerene ankommer. Temmelig lei av å kjøre i halvmørket ;P

Blir også artig å se om denne dimmefunksjonen på dash led'sene fungerer optimalt med dimme-hjul-bryteren.
 #413173  av GhostRider88

HÃ¥ndbrekk skinntrekk med TRD logo og center caps'ene til felgene (TRD) ankom i posten i dag :)

Blir nok tid til å montere dette i dag, så bilder dukker nok snart opp ;)

Bilde

Bilde

Skal også sy nye røde sting i det originale girskinnet, så det matcher de røde detaljene i mattene, håndbrekket, trd logoen som går igjen flere steder, både i og på bilen ;)

noe alla dette:
Bilde
Sist redigert av GhostRider88 den 06 jun 2012 17:35, redigert 1 gang totalt.
 #413177  av GhostRider88

Må nesten dele dette. Har blitt valgt ut til å prøve ut EZ-LIP sine nye sideskjørt:

http://ezlip.com/ss.html#

Bilde

FÃ¥r de tilsendt helt uten kostnad (koster opprinnelig 51 dollar pluss frakskostnader) i bytte mot at jeg sender de bilder av resultatet :)
Spent på å se hvordan mr2'en tar seg ut med disse. Og om det ikke blir bra, så er det bare å ta de av igjen ;)
 #413248  av GhostRider88

Da har jeg fått gjort litt med bilen.

* Har montert TRD center capsene (måtte kompansere med litt superlim for å få de til å feste tilstrekkelig)
* Sydd en rød søm på tvers over girskinnet
* Smurt synkroniseringen til girspaken med litt motorolje (glir litt lettere)
* håndbrekk trekket passet ikke, så festet det i bøylen i T-stolpen på passasjerside (som ble bra)
* Programmert og festet rattfjernkorntoll til JVC stereoen

De 4 parene med H3 HID Xenon White 26 SMD LED, var dog en skuffelse. Ingen av de fungerte i tåkelysene og jeg måtte gå tilbake til halogen pærene. Dette var noe billige greier og kostet ikke mer enn ca 60,- for 4 par. Så ser ikke på dette som noe tap. Men siden jeg skal bytte til LED (WLED) inne i bilen, så ser jeg etter noen H3 led pærer som faktisk fungerer.. Kanskje best å kjøpe slikt i Norge... Tips til hvor det er gode og relativt rimelige H3 LEDS?

SÃ¥ litt bilder av dagenes bilstell:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #413291  av GhostRider88

Har irritert meg litt over at TRD center capsene er litt for små. De fyller ikke ut felgsenteret. Kjøpte 55mm, da jeg skulle ha hatt kjøpt 65mm. Så jeg har bestilt meg 4 nye i riktig størrelse (65mm i diameter) og i bedre kvalitet denne gangen (USA fremfor kina)

Bilde

Så håper bare nå at jeg får av de jeg festet med superlim i går.. Noen gode forslag, som ikke skader den originale center capsen?

Skal også kjøpe nye H# pærer til grøftelysene. Valget falt på et par Philips Longlife (varer i 100.000 km - 4 ganger lengre enn standard halogen pærer), så her kan jeg kjørere en rekke somrer uten å tenke på å bytte :)
 #413460  av GhostRider88

Mottok ledsene fra superbrightleds i dag :)

Bilde

Dashen blir belyst av 4 stk natural white WLED-x5

Cupe'en blir belyst av 2 stk warm white BA9s-xHP6

Mulig det blir tid til å montere dette iløpet av kvelden :) Bilder kommer uansett når resultatet foreligger.
 #413491  av GhostRider88

Endelig så er det, for første gang i mitt eie, godt lys i dashen :). Tok relativt lang tid, ikke fordi det var vanskelig, men kronglete å veldig trang - måtte føle meg frem til de 4 pærene. Men nå er det da endelig ferdig og resultatet ble jeg meget tilfreds med 8)

Skiftet også kupelysene i samme slengen. Det dekselet til disse pærene sitter noe helt vanvittig :shock: . Trudde jeg skulle dra av hele T-stolpen :lol:

Bilder av seansen:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

comments?
 #413492  av Noxan8

Looking good 8)
 #413499  av GhostRider88

Noxan8 skrev:Looking good 8)
Takker :)

Lysforholdene var litt for lyset for å gjengi instrumentpanelet skikkelig, er enda klarere og lysere i virkeligheten. Men gir i alle fall et inntrykk. Skal ta noen nye bilder når det er mørkere utenfor bilen :)
 #413510  av GhostRider88

ArildM skrev:Ser bra ut :)
Husk å bruk thumbnail knappen i stedet for Img når du legger ut store bilder :wink:
Takk for det :) Vil beholde det originale uttrykket og føler at natural white ble det naturlige valget. Cool blue, som var mitt andrevalg, blir for blått.

Thumbnail skal benyttes heretter ;) litt kjedelig at en del av bildet kommer utenfor til stadighet :P
 #413521  av GhostRider88

Har puslet med min Toyota Mr2 MK2 GTI modell. Lakkert den svart og benyttet white sprit tusjer til å farge blinklys og spredere. Lakkerte også eksosen, alt med mål for øye å lage den likest mulig min egen mr2 ;)

Denne tenkes å plasseres et synlig, men sikkert sted i mr2'en.. Men usikker på hvor. Tips?

Bilder av den ferdige modellbilen:

EZ-side skirts'ene ankom i dag, så de skal etter planen monteres til helgen. Bilder kommer :)
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 102