Da var det en stund siden det ble en update, så her er hva som har blitt gjort de siste dagene.
Speedometer waieren passet som nevnt ikke, men min far (the handyman), kom opp med en idee, og han klarte å bygge om den elektriske sensoren så den passer til mekanisk, så i sennere tid vil det vise seg om det i det helle tatt fungerer.
Det jeg fryktet mest var modifikasjonene man måtte gjøre med ledningsnettet som går fra bil til hjernen, den såkalte A pluggen. På nettet så er det lastet opp guider hvordan man fikser det, dette gjelder dog for de amerikanske MR2 med 5S-FE, ikke 3SGE som er i europa. Jeg fant ikke noe info rundt dette for 3SGE, men så kom jeg fram til etter å ha studert diagramet for 3SGTE hjerne og 3SGE hjerne at kontaktene på disse er likt (heldigvis). Så da var det bare å koble til.
Innsiden av 3SGE hjerne som var på bilen før, veldig kjekt når det står hva kontaktene bak gikk til, så kan man enkelt sammenligne med 3SGTE diagram som man finner på nettet.
Eneste ledning/kontakt som ikke passer overens med 3SGTE er "EA1 kontakten", pg.a. forskjell i selve pluggene. Her må man da få tak i en ny plugg på toyota, eventuelt kappe av kontaktene og koble sammen ledningene med kabelsko.
Heldigvis er ikke denne så viktig, så man kan kjøre uten., etter det jeg kom fram så har den disse funksjoner som man sjelden får bruk for:
Fan warning light to instrument cluster
Engine bay fan sensor
FP diagnostic
MAP boost sensor
Intercooler ferdig montert og alt av ledninger og slanger koblet på (utenom sikringsboksen som skal modifiseres)
Eksosen blir montert, ikke helt fornøyd med monteringen det virker litt skjevt, så må rette litt opp i det i sennere tid, men ellers strålende fornøyd med kvalitet og design.
Takk til GotSmoked.no med kanon service som sendte nye høykvalitets eksos pakninger som jeg manglet.
Speedometer waieren passet som nevnt ikke, men min far (the handyman), kom opp med en idee, og han klarte å bygge om den elektriske sensoren så den passer til mekanisk, så i sennere tid vil det vise seg om det i det helle tatt fungerer.

Det jeg fryktet mest var modifikasjonene man måtte gjøre med ledningsnettet som går fra bil til hjernen, den såkalte A pluggen. På nettet så er det lastet opp guider hvordan man fikser det, dette gjelder dog for de amerikanske MR2 med 5S-FE, ikke 3SGE som er i europa. Jeg fant ikke noe info rundt dette for 3SGE, men så kom jeg fram til etter å ha studert diagramet for 3SGTE hjerne og 3SGE hjerne at kontaktene på disse er likt (heldigvis). Så da var det bare å koble til.

Innsiden av 3SGE hjerne som var på bilen før, veldig kjekt når det står hva kontaktene bak gikk til, så kan man enkelt sammenligne med 3SGTE diagram som man finner på nettet.

Eneste ledning/kontakt som ikke passer overens med 3SGTE er "EA1 kontakten", pg.a. forskjell i selve pluggene. Her må man da få tak i en ny plugg på toyota, eventuelt kappe av kontaktene og koble sammen ledningene med kabelsko.
Heldigvis er ikke denne så viktig, så man kan kjøre uten., etter det jeg kom fram så har den disse funksjoner som man sjelden får bruk for:
Fan warning light to instrument cluster
Engine bay fan sensor
FP diagnostic
MAP boost sensor

Intercooler ferdig montert og alt av ledninger og slanger koblet på (utenom sikringsboksen som skal modifiseres)

Eksosen blir montert, ikke helt fornøyd med monteringen det virker litt skjevt, så må rette litt opp i det i sennere tid, men ellers strålende fornøyd med kvalitet og design.


Takk til GotSmoked.no med kanon service som sendte nye høykvalitets eksos pakninger som jeg manglet.

Celica GT4 ST185 - 1991
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202