TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#39442  av Christian

Er nok rester etter interiørsprayen tenker jeg... trodde jeg hadde fått vekk alt... :?
 #39444  av SnÃ¥sen

En teori om kokingen på int.lakkeringa er att den reag.mot underlaget.Hvis du brukte en grunning av annet fabrikat enn fargen,kan det være en årsak.Eller vis du ikke grunnet i det hele tatt.Har gjort det selv, da brukte jeg en blankplastgrunning.Resultatet ble veldig bra!

#39494  av Christian

Samme fabrikat på grunning på lakk, holder en knapp på siliconerester jeg...

#41312  av Christian

Opp fra glemselen :roll:

Føler bare for å syte litt...
Har ikke gjort noe på en stund nå, dels fordi jeg er drittlei og dels fordi jeg faktisk ikke har spesielt mye å jobbe på. Noe som forøvrig dreper arbeidslysta mi :?

Mangler fortsatt :

*ARP bolter til svinghjulet. Bestillt for en tid siden.
*Sveising av eksosmanifoild, uttaket til wastegate'n.
*Vannavkjølt intercooler. Bestillt for lenge siden.
*Silicone vannslanger. Bestillt for en tid siden.
*Innsuget. Bestillt for lenge siden.
*Downpipe. Må lages ny når motoren er satt på plass.
*Border stylingkit. Bestillt for lenge siden.
*Instrumenter. Autometer Ultra Lite turbotrykk, oljetrykk, oljetemp og eksostemp. Bestillt for lenge siden.

Dette er jo stort sett ganske vitale deler også, så ting går litt tregt...

Jada... :roll:

#41324  av angrykid

Rimelig kjipt det der, ja :-(
Hvor er alt dette bestilt fra? Overseas?
Må jo være noen i norge som fører slikt som dette, og selv om det kanskje blir noe dyrere, så har man jo delene langt kjappere.?

#41340  av CelicaTurbo

stort sett har ikke norske leverandører slikt på lager (med unntak av målerne kanskje) så trolig hadde det tatt like lang tid der også..

men kjipt å vente gitt :?

#41349  av Stian

Jeg sendte deg noe på Torsdagen da. :roll:

Da har du noe å drive med i helga :lol: :lol:

Min Svarte blir stående i helga den også...pga en viss Turbo.. :twisted:

#41370  av jan-erik

Føler med deg Christian, men er ikke mye å få gjort med forsinkede leveranser. Det meste av snacks må vel stort sett bestilles fra utlandet. Er vel veldig lite som blir lagerført hos norske styling/tuning firmaer har jeg inntrykk av. Iallfall i den kategori trimming du driver med :wink:

#41472  av Christian

Det er kun arp boltene og eksosen som leveres fra gamlelandet...
Stian : Har fått delene ja :)

Edit : Målerne også, men leveringa henger igjen fra usa :?

#42233  av Christian

Fikk intercooleren i dag, lekker liten sak det ja 8)
Oilcatchtanken kom også :D Så da mangler jeg bare det viktigste, arp boltene og innsuget...
Instrumentene er strengt tatt ingen krise om det drøyer litt til med :)
Vedlegg
oil_catch2.jpg
oil_catch2.jpg (102.47 kiB) Vist 1030 ganger
3-LG.jpg
3-LG.jpg (46.63 kiB) Vist 1029 ganger
AlzaIC.jpg
AlzaIC.jpg (50.54 kiB) Vist 1029 ganger

#42234  av erling

Godt du fikk litt av snopet. :) Kjipt å gå å vente så lenge på lekene, spesielt når man ikke får satt sammen motoren.

#42239  av Morten

Litt nyskjerrig...
Skal du plassere IC'en i bagasjerommet som på bilde nr.2 eller over girkassa som i bilde nr.1? Eller har du noe annet i tankene kanskje?

Blir uansett spennende å se det ferdige resultatet!

#42242  av PÃ¥l

Hva er fordelen med Oil Catch tank egentlig?

#42243  av angrykid

Og ett annet spørsmål, om det ikke er besvart tidligere i tråden:

Hvor mye HK forventer du å få ut av dette? :D:D

#42262  av Christian

Har ikke tenkt så mye på plasseringen egentlig, men i utgangspunktet vil jeg ha den i motorrommet. På den måten slipper jeg å skjære så store hull i deleveggen, samtidig som jeg sparer litt bagasjeplass :) Ic'en skal ha 80mm rørgate inn og ut.

En catchtank gjør at du kan fjerne slangen som går ifra toppdekselet og inn etter filteret. Blir endel groms der med tiden, som det er greit og slippe å ha inn i turbo/ic/rørgater og innsug. Kan egentlig også bruke en brusflaske også, men utsendet blir liksom ikke det samme :wink:

Håper er å krype oppunder 500hk/600Nm, men jeg regner ingenting som sikkert. Hele vinteren har det egentlig bare vært tull og problemer, så jeg blir egentlig ikke overasket om det går til helvete igjen :roll:
Motoren er egentlig fabrikkny, alt er sjekket, gått over og/eller kjøpt nytt, så det bør gå greit dette.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27