dette har blitt gjort før, kanskje ikke i en aygo. men i en corolla med 2stk 4age turbo på 500hk hver.
den går i danmark og er en meget spesiell farkost som kun blir brukt til dragracing
mr2 mk1 girkasse bak, originalt foran. felles girspak og T skjøt ut av clutchpumpa.
men i praksis fungerer det ikke så bra som noen kanskje skulle håpet på..
husk at dersom ikke begge motorene er 100% identiske, med samme effekt, samme turtall og med samme belastning vil den ene bare bremse den andre.
hadde heller gått for en dobbelt så stor motor og 4hjulstrekk dersom målet kun er å kjøre fort rett fram eller kjøre breisladden med blårøyk
om målet er å sette bra rundetider mener jeg at det vil være en bedre ide å holde seg til en moderat effekt og velge en motor som passer (vektmessig) i en så liten og lett bil

den går i danmark og er en meget spesiell farkost som kun blir brukt til dragracing
mr2 mk1 girkasse bak, originalt foran. felles girspak og T skjøt ut av clutchpumpa.
men i praksis fungerer det ikke så bra som noen kanskje skulle håpet på..
husk at dersom ikke begge motorene er 100% identiske, med samme effekt, samme turtall og med samme belastning vil den ene bare bremse den andre.
hadde heller gått for en dobbelt så stor motor og 4hjulstrekk dersom målet kun er å kjøre fort rett fram eller kjøre breisladden med blårøyk
om målet er å sette bra rundetider mener jeg at det vil være en bedre ide å holde seg til en moderat effekt og velge en motor som passer (vektmessig) i en så liten og lett bil

3x ke70, 2x te71, 2x sw20, 1x aw11, 1x jza80
http://www.facebook.com/undergroundgarage.no
http://www.undergroundgarage.no
http://www.facebook.com/undergroundgarage.no
http://www.undergroundgarage.no