TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Justere høyde pÃ¥ vippelyktene. HOW???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #413589  av dahellboy

Hei. Jeg har en mr2 91 mod. Jeg har ofte tenkt på at bilen ser ut som frosk når vippelyktene er oppe og om de hadde gått bare litt opp, hadde det gjort hele bilen. Det går ann å justere høyde på bilen (bilde), men med en gang man skrur på lyset, går lyktene til standarposisjon. Er det noen av dere som vet hvordan man endrer standarposisjon???
Takk på forhånd
DSC_0317.JPG
DSC_0317.JPG (592.28 kiB) Vist 2914 ganger
 #413610  av dahellboy

mr2storbrua skrev:Du kan korte inn armen fra motoren til lyktene.
Det går ann, men det er vel enklere måte? For hvis du gjør det, så blir det så vanskelig å gjøre det til standar igjen
 #413622  av ArildM

Finner ferdige kit på ebay som gjør jobben.
Da får du en regulerbar knapp som du bare vrir på for å justere høyden :)
 #413625  av Ocean Walley

Du kan gjør det slik:

Gå inn i sikringsboksen fremme å finn sikring til vippemotoren. Sett i kabelsko (hankjønn) å lag en forlengelse av kretsen. Sett inn sikringen i en ny sikringsholder en annen hensiktsmessig plass i kretsen. Trekk kabelene inn i dashbordet. Der monterer du en 3-veis bryter, med "på-av-på", der den ene veien "på" er fjærbelastet.
Da kan du vlege om lysene skal funkere på vanlig måte i posisjon "på" eller du kan velge posisjon av når du skrur på lysene dine og trykke lett på den fjærbelasta veien og velge høyde på lysene selv.
 #413681  av dahellboy

Ocean Walley skrev:Du kan gjør det slik:

Gå inn i sikringsboksen fremme å finn sikring til vippemotoren. Sett i kabelsko (hankjønn) å lag en forlengelse av kretsen. Sett inn sikringen i en ny sikringsholder en annen hensiktsmessig plass i kretsen. Trekk kabelene inn i dashbordet. Der monterer du en 3-veis bryter, med "på-av-på", der den ene veien "på" er fjærbelastet.
Da kan du vlege om lysene skal funkere på vanlig måte i posisjon "på" eller du kan velge posisjon av når du skrur på lysene dine og trykke lett på den fjærbelasta veien og velge høyde på lysene selv.
Høres logisk ut, takk. Jeg så litt på sidene med mr2 ting og så at de selger lykter og kit for vippelykter, slik at de går til rette posisjonen med de lyktene de selger. Jeg tenkte at hvis man skal først justere lyktene så bør man ha lykter som passer inn. For det er nok ikke helt lovlig å kjøre med "sleepy eyes"