TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger muligens nytt instrument panel.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #392789  av TrustNo1

Turtelleren min har dødd for en stund siden. Den viste gradvis mindre, og nå viser den ingenting lengre.

Speedometeret mitt ser ut til å lide samme skjebne. Det viser alt for lite når bilen er kald, men kommer seg gradvis etterhvert som jeg har kjørt en stund, men fortsatt viser det for lite.

Er dette mest sannsynlig elektronikk i selve panelet som er gåent? Noen som har ett panel liggende jeg kunne testet før jeg kjøper meg ett nytt, eller alternativt har ett til salgs?

Dette er en amerikans turbo modell, vet ikke helt om europeiske passer rett over, men om jeg hadde fått noe som viser kmh istedet for miles så hadde ikke det gjort noe.
 #392829  av FireWalk

Er ikke uvanlig at selve turtelleren tar kvelden nei. Om det har skjedd gradvis så er det mest sannsynlig at det er den som har tatt kvelden.
Jeg tror jeg har et ekstra speedometer fra en amerikansk MR2 Turbo liggende. Det er fult mulig å bytte bare selve turtelleren og ikke hele instrumentpanelet. Sitter bare festet med noen skruer og kontakter bakpå.
 #392834  av ad92

speedon min begynner å synge på siste verset den og, bytte av speedo kabel gjør nokk susen på min :) er ikke så altfor dyrt for nytt instrumentpanel faktisk, ligger endel ute på ebay og rpmgarage osv :) når du først er igang kan jo du sette i led lys og skiver i bilens farge f.eks :) gjør susen på interiøret det!
 #392841  av FireWalk

ad92 skrev:speedon min begynner å synge på siste verset den og, bytte av speedo kabel gjør nokk susen på min :) er ikke så altfor dyrt for nytt instrumentpanel faktisk, ligger endel ute på ebay og rpmgarage osv :) når du først er igang kan jo du sette i led lys og skiver i bilens farge f.eks :) gjør susen på interiøret det!
Men 99% av de som ligger på ebay osv er JDM speedometer som er elektriske. :) De med kabel er mer skjelden og koster som regel det dobbelte.
 #392975  av TrustNo1

FireWalk skrev:Er ikke uvanlig at selve turtelleren tar kvelden nei. Om det har skjedd gradvis så er det mest sannsynlig at det er den som har tatt kvelden.
Jeg tror jeg har et ekstra speedometer fra en amerikansk MR2 Turbo liggende. Det er fult mulig å bytte bare selve turtelleren og ikke hele instrumentpanelet. Sitter bare festet med noen skruer og kontakter bakpå.
Hvor mye ønsker du for speedometeret? Trenger også turteller da, men muilg jeg kan kjøpe den løst ett annet sted.
 #413876  av TrustNo1

FireWalk skrev:
ad92 skrev:speedon min begynner å synge på siste verset den og, bytte av speedo kabel gjør nokk susen på min :) er ikke så altfor dyrt for nytt instrumentpanel faktisk, ligger endel ute på ebay og rpmgarage osv :) når du først er igang kan jo du sette i led lys og skiver i bilens farge f.eks :) gjør susen på interiøret det!
Men 99% av de som ligger på ebay osv er JDM speedometer som er elektriske. :) De med kabel er mer skjelden og koster som regel det dobbelte.

Skal selge bilen nå og bør få fikset dette. Tok ut instrumentpanelet mitt, og ser ikke ut til det går noen wire inn,så regner med det er elektrisk. Både speedo og turteller er på bærtur. Noen som fortsatt har liggende, eventuellt anbefaling til hvor jeg får kjøpt?

Edit:
Ser det finnes mange JDM instrumentpaneler på ebay. Fungerer disse så lenge det er 93+ (elektrisk) ?
 #414013  av TrustNo1

Fine greier. Tok tjangsen på det og bestillte her om dagen, da selgeren også mente at de funka på USDM biler. Var ikke så alt for dyrt heller, kommer på rundt tusenlappen med frakt og moms.