TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp meg med Ã¥ finne vinterbil!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #413323  av Holger

dyrer årsavgift, MYE dyrer når noe går synt (diselpumpe, dyser osv) noe det gjør etter vert.. Stygg lyd er det også, å i 20-30 minus er det et helvette hvertfall :P

men kult når det hyler å ryker svart, ja! :twisted:
 #413657  av FT86

Ser ut som om det blir denne jeg kjøper :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35270638

evighets maskin :)

passer vel ikke helt inn på forumet her men dere blir ikke kvitt meg så lett :P blir nok mr2 turbo om 1 år eller 2 ;)
 #413689  av Holger

der har du god bil ja :D
 #413956  av Iceman22

Hvorfor kjøpe forhjulstrekk? Da er det ikke noe vinterbil lenger, og ikke noe morro på vinteren når bilen retter seg ut selv i sladd, med mindre du ikke liker å sladde da.
Kan sterkt anbefalle en veteran bakhjulsdrevet Carina/corolla fra 70-80 tallet, med 1.6L 2T motoren (eller bedre).
Carinaen jeg har fra 1980 med 1.6 kosta meg under 15 lapper, forsikring 400kr i året (rundt 30kr i mnd? :lol: ), årsavgift rundt 400kr. Latterlig billig bil og eie, pluss at den nesten ikke bruker bensin, snakker ca 0.6L ved normal kjøring! Perfekt å bruke hvis du skal bruke den til jobb i korte strekninger.
Gode myke svamp seter, 4gir som er lett og behagelig å gire med (finnes også i automat), og nesten aldri noe tull med motor.
Her snakker vi billigste evighetsmaskin du kan finne, som er kjempemorro å kjøre på vinteren, ANBEFALLES STERKT :)
 #413962  av ArildM

Med mindre du finner en som allerede er opprustet så er det jo en skam å kjøpe seg gammel toyota veteran å bruke i saltsuppa. Men fy fankern så moro det er :mrgreen:
 #414004  av FT86

Da var mr2'n borte! :(

kom gjerne med linker (f.eks finn.no) med biler som dere mener hadde vært bra. under 30 000Kr. max 200 000 km (ish) bensin. ikke stasjonsvogn. helst grå/svart/mørk blå,rød. :)

dette må skje asap :P
 #414010  av Holger

carina ta60 har jo 5 gir :) det er virkelig gode biler, å topp skrensebil!