TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Brukbar brennslukker til bil??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #414391  av thomas_ja27

Sitter å funderer på hvilket slukkeutstyr man skal ordne seg til supraen. Ser for meg hvis man hoder på med banekjøring og det plutselig tar fyr.

Noen så har trua på denne? var jo praktisk størrelse, har man et par slike tilgjengelig så hadde man kansje berga bilen.

Rødekors har til en fin pris:
http://www.rodekorsforstehjelp.no/displ ... slukker%3b
 #414438  av sindrejl

Den sparcoslukkeren på 2kg med festebraketter ser jo knall ut :) Skal ha en slik selv i løpsbilen
 #414467  av lasse

Men husk at pulver eter opp alt som heter isolasjon på ledninger, bruker du sånt under panseret så er det bare å be om bråk... Skum passer mye bedre til motorbranner (er jo som regel der det begynner å brenne...) skum er mye bedre egnet, men dessverre ikke like effektivt. 2kg vil jeg uansett kalle for bortkasta penger, er ikke store flammen som skal til før det ikke er nok...
 #414506  av sindrejl

Spørs nå på plassen hans det, er ikke særlig normalt å kjøre rundt med et gigantisk husholdningsapparat i bilen heller
 #414508  av ArildM

Hvorfor ikke bruke salt? :)
 #414590  av sindrejl

inzane2012 skrev:hvorfor ikke bare bruke en sånn sentralslukker som dette da http://www.gundersenmotorsport.no/lopsb ... mekanisk_1 ?
Det blir jo fort et montering og kostnadsspørsmål. Trådstarter viser en liten sprayboks til 199,- og det virker da for meg som han ønsker en liten, rimelig og enkel sikring. Dette er hverken rimelig, smått eller enkelt ;)
 #414602  av ArildM

Så jo ikke dumt ut slukkeskumet som ble linket til først da :)
 #414618  av thomas_ja27

Hehe ja her var det jo kommet mange svar :-) Jeg er på jakt etter noe som ikke tar så mye plass :-P er for å kunne slukke ute på banen til man eventuellt få hjelp fra noen andre. er vel som regel folk som står klar med slukkeutstyr når det er sommertreff osv. tenkte bare for å begrense skadene til hjelpen kommer. skal vel ikke brenne lenge før det blir svindyrt :-P
 #414628  av sindrejl

thomas_ja27 skrev:Hehe ja her var det jo kommet mange svar :-) Jeg er på jakt etter noe som ikke tar så mye plass :-P er for å kunne slukke ute på banen til man eventuellt få hjelp fra noen andre. er vel som regel folk som står klar med slukkeutstyr når det er sommertreff osv. tenkte bare for å begrense skadene til hjelpen kommer. skal vel ikke brenne lenge før det blir svindyrt :-P
Er sant det, Marcus her inne berget jo motoren sin med et par kjørehansker, Slo ihjel flammene :P
 #419283  av sleeper

jonarnes skrev:Denne liker jeg. Og billig er den også

http://www.tryggogsikker.no/html/806.html

Bilde

Ville valgt noe sånt som dette..

Dette er ivertfall et MINIMUM av hva jeg ville brukt.. de spraygreiene tar IKKE store brannene...
( Vill også anbefalle at du bruker skum og ikek pulver.. du får en HELVETTES jobb etterpå og elektronikken vil du få problemer med til slutt hvis du har brukt pulver..

( PS: har også testet disse små "styling" slukkerene som ble solgt en del av for noen år siden, og da skal det være en liten brann eller så skal du være jævla god til og slukke for at de skal fungere.. alt for små. )
 #419285  av pirkka

sleeper skrev:
jonarnes skrev:Denne liker jeg. Og billig er den også

http://www.tryggogsikker.no/html/806.html

Bilde

Ville valgt noe sånt som dette..

Dette er ivertfall et MINIMUM av hva jeg ville brukt.. de spraygreiene tar IKKE store brannene...
( Vill også anbefalle at du bruker skum og ikek pulver.. du får en HELVETTES jobb etterpå og elektronikken vil du få problemer med til slutt hvis du har brukt pulver..

( PS: har også testet disse små "styling" slukkerene som ble solgt en del av for noen år siden, og da skal det være en liten brann eller så skal du være jævla god til og slukke for at de skal fungere.. alt for små. )
Skum tåler ikke frost :roll: Jeg ville brukt CO2