TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414269  av DanielJ

MR2 har vært en drømmebil fra jeg var liten. Husket godt tilbake da jeg bare var liten gutt. Da det sto en rød MR2 i Svolvær, som jeg sto å sikkla over hver gang jeg så den. Noen år senere kjøpte min onkel denne bilen, og det var helt villt å få sitt på med han. Det ble til at jeg bare måtte ha en slik! Skal bygge bilen slik jeg har drømt om il ang tid :D
 #414271  av GhostRider88

DanielJ skrev:MR2 har vært en drømmebil fra jeg var liten. Husket godt tilbake da jeg bare var liten gutt. Da det sto en rød MR2 i Svolvær, som jeg sto å sikkla over hver gang jeg så den. Noen år senere kjøpte min onkel denne bilen, og det var helt villt å få sitt på med han. Det ble til at jeg bare måtte ha en slik! Skal bygge bilen slik jeg har drømt om il ang tid :D
Nesten skummelt, men akkurat slik jeg også har opplevd det! (var dog ikke onkel som kjøpte en som stod hos den lokale toyota forhandleren, men en bekjent familiefar i 50 års krise ;) )
 #414285  av ArildM

Aldri kjørt SW20 før på fredag, men jeg angrer ikke et sekund på å eie en 8)
 #414353  av DanielJ

Kommer en etter at bilen er Ditec behandlet :D Ikke mitt problem at du ligger å sover om natten og ikke skrur på MR2en din heller.. :lol:
 #414367  av DanielJ

3rlend skrev:jeg er slutta med sånt :mrgreen:
Bare du at du er lat!
 #414472  av DanielJ

Liten oppdatering nå igjen :) På mandag skulle jeg polerer litt over bilen igjen, typisk meg ble det ikke polering men heller lakkering igjen.. Var slettes ikke fornøyd med hvordan fangeren var. Den hadde en stugg kul der skiltplata pleide å stå. Dette på grunn av at tidligere eier har herjet med festene på baksiden av fangeren. Festet var vridd slik at fangeren med årene fikk en kul. Slipte ned fangeren og sparklet den i null. Så la jeg fyller og slipte den. Til slutt maskerte og lakkerte jeg fangeren. Denne gangen ble jeg strålende førnøyd med resultatet! :D

Sparkelet i null
Bilde

La fyller, så tørket med IR lampe
Bilde

Slipet og klar for maskering
Bilde

Maskert
Bilde

Ferdig
Bilde

I dag fikk jeg de nye spederne. Monterte disse og nye led pærer. Bilen Ble foresten også Ditec behandlet i dag :D Bilen skal ikke vaskes på helst 3 uker fordi at Ditec`en skal få herdet maksimalt. 3 uker uten bilvask, OMG :shock: Fikk også lagt et stoff på rutene. Et stoff fra PPG som koster 1600kr. Dette gjør at vann ikke ligger på ruten. Har man over 60km/t skal man i grunn slippe å bruke vindusviskerne. Fikk ikke tatt noen bra bilder av bilen enda, siden sola var begynnt å gå ned når vi var ferdig...

Bilde
 #414486  av ArildM

Hoff så strøkent. Tar du å lakkerer opp frontfangeren min også en gang? :oops:
Hva er ca pris på en sånn jobb?
 #414492  av DanielJ

ArildM skrev:Hoff så strøkent. Tar du å lakkerer opp frontfangeren min også en gang? :oops:
Hva er ca pris på en sånn jobb?
Hadde du bodd i Bodø skulle jeg hjulpet deg :wink: Spørs hva som må gjøres med fangeren da..
 #414499  av ArildM

Oki, neida får høre litt rundt i nærheten om noen vil ta på seg jobben. Blir kanskje litt råflott å kjøre til Bodø bare for å få lakket opp fangeren :mrgreen:
 #414501  av DanielJ

Det jeg også tenkte :lol: Det må da finnes flinke lakkerere i nærheten av der du bor.
 #414521  av DanielJ

Har helt glemt av å legge ut bilder fra Sommertreff helgen.. Her er i allefall noen, både før og etter skaden :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Far (BMW til venstre) og sønn (MR2 høyre)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Battlescar :twisted:
Bilde
 #414546  av magnesmurf

DanielJ skrev: Fikk også lagt et stoff på rutene. Et stoff fra PPG som koster 1600kr. Dette gjør at vann ikke ligger på ruten. Har man over 60km/t skal man i grunn slippe å bruke vindusviskerne.

Det hørtes ut som sabla dyr rain x.
Har du link til produkt eller vet du noe om hvor lang holdbarhet det har?

Rain x holder jo bare ca 3 mnd, men til gjengjeld koster en flaske bare rundt 100 lappen, og den varer i ca et år.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 48