TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefaling: Shortshifter til MR2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #414433  av 3rlend

GhostRider88 skrev:
3rlend skrev:di står ca i midt partiet, tenker på høyden :P
mot torpedo veggen, du må desverre under :P
Var det jeg trudde.. Får se om jeg får laget meg noen improviserte løftere av treplankene og klossene jeg har liggende så jeg får litt rom under ;)

Leste forresten akkurat på http://www.mr2.com/forums/mk-1-mr2-aw11 ... hings.html at det er mulig å gjøre det fra ovenifra på en GTI. Så får nesten prøve fra toppen først :) Nå vet jeg i allefall hvor de er lokalisert :)

Har jo tilgang til skikkelig løftebukk på jobben til min far, så skal nok få det til.
såklart, ingenting er umulig :)
men det er jo bare å jekke bilen høyt opp å bygg under med det du føler for :P
 #414435  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Har gjort det på min.
Vil si det er umulig ovenfra, uten å ha prøvd den veien.
Var ganske enkelt undenfra hvertfall. Da satt de lett synlig og var enkle å løsne.

Anbefaler 93+ girkule siden den er mye lavere enn den du har. Du må jo få fult utbytte av short shift kittet :wink:
Da prøver vi under, for vet at jeg kan benytte bukken :)

Skal se hva jeg finner ;) Mulig jeg kjøper meg en TRD girkule av den runde typen, eller en som er omtrentlig samme form-messig som 93+ kulene.

En ting jeg har fundert litt på. Er det lettere å ta av girstangen fra 97 girplaten og bytte den ut med min originale girstang, fremfor å bytte ut hele platen? Bytter jeg hele platen så må jo de to lenkearmene som går bak til girkassen kobles av og det virker som disse sitter temelig godt.

Bilde under viser hva jeg mener:

Løsne disse og bytte ut hele girplaten...

Eller skru av de 4 boltene under selve platen som fester girstangen:
 #414651  av PerX

de der du mener sitter godt fast, kan ikke stemme.
du tar bare de 2 låse platene ut (rett ved fingertuppan dine på bildet), med tang, trekke rett opp. så er dem løs. tada! 8)
 #414657  av GhostRider88

de der du mener sitter godt fast, kan ikke stemme.
du tar bare de 2 låse platene ut (rett ved fingertuppan dine på bildet), med tang, trekke rett opp. så er dem løs. tada! 8)
Hadde opp hele konsollen i dag og ser nå at de kun er å bruke en f.eks en rørlegertang å løfte "u-klipsene" opp :) Det er igrunn det beste alternative også i og med at jeg får hele platen med girstangen påmontert.
 #414681  av GhostRider88

ArildM skrev:Blir nok bra det ja 8)
Som det fremkommer i Show/shine tråden min, så har jeg allerede klargjort for et raskt bytte av både foringer og girstang/plate. Så jeg ser MEGET frem til å få montert dette ;)