TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 Turbo SW20 1991

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #413807  av 3rlend

Jo det går for rikt, men heller for rikt en for magert.

Har du bredbåndslamda for å følge med blandingen? :P

Jeg har en kompis som kjørte med walbro pumpe og org fuel rail med 550 dyser på sin celica med td06 i mange år, og bilen går fremdeles som ei kule! :)

Men planen min er å investere i 800 dyser å bruke borra railen å datasprut :) da blir det gull i skuta :)
 #413809  av Iceman22

3rlend skrev:Jo det går for rikt, men heller for rikt en for magert.

Har du bredbåndslamda for å følge med blandingen? :P

Jeg har en kompis som kjørte med walbro pumpe og org fuel rail med 550 dyser på sin celica med td06 i mange år, og bilen går fremdeles som ei kule! :)

Men planen min er å investere i 800 dyser å bruke borra railen å datasprut :) da blir det gull i skuta :)
Skjønner, da blir det gull i skuta med ordentlig datasprut ;)
Jeg holder på å bestemme meg for å kjøpe et sett med instrumenter, for det er ganske håpløst med trimma motor og ikke vite noenting av målinger :P
Her er det jeg har planlagt å kjøpe:
A-stolpe holder som får plass til 3stk 52mm målere:
1: Oljetemp
2: Oljetrykk
3: Vanntemperatur

+ turbo måler seperat som festes på rattstammen i midten.

Jeg har vurdert å investere i bredbåndslamda i tillegg og plassere den på kanten ved vinduet, er bare prisen på den som har skremt meg litt, den koster 200$ der jeg vil kjøpe den. Er det noe å anbefalle som man må ha og som man virkelig får bruk for?

Her en video av målerne jeg har bestemt meg for (glowshift), kvalitet som virker å være bra. Sammen med kombinasjon med plasmaskiver instrumenter i riktig farge så kan dette bli virkelig bra! Ka tycks?

[youtube][/youtube]

A-stolpe-holder fra gaugepods.com :)

#413830  av 3rlend

Vil påstå å si at bredbåndslamda nesten er et must når begynner å leke med turbotrykk, ivertfall med en noen hakk større turbo.
Aem uego saken du har sett på?
 #413882  av Iceman22

Da har jeg bestemt for å gå for bredbåndslamba måler også, er jo sant det du sier at det er viktig...
Når jeg først kjøper et sett med instrumenter så synes jeg det er greit at de matcher hverandre, så velger den her:
http://www.glowshiftdirect.com/Elite-Se ... Gauge.aspx

Da blir det diskotek i kupeen med alle målerne :)
 #413937  av Iceman22

Fikk prøvekjørt bilen litt mer idag, virker som blandinga er OK, altså den går rikt men pluggene er ikke altfor mye sotet, men er jo normalt at den går rikt så det bør være greit?
Ingen væske/bensin/olje lekkasjer å se, og ikke noe uvanlig røyk fra eksos.
Motoren går veldig bra på tomgang, og turboen begynner å spoole på rundt 2500omdr, men etter rundt 3500omd så fusker bilen veldig mye at den såvidt går fremover, spessielt i 2gir. Kjører man rolig så hender det motoren dør også, og noen ganger går den greit.
Mistenker lekkasje fra IC rør da slangeklemme som følgte med kitet er litt som så, noe annet som man kan sjekke som kan være årsaken? Kan det være at hjernen trenger tid å stille seg inn, siden diverse ting er byttet mot annet?
Den gikk perfekt før motorbyttet med original intercooler, turbo bensinpumpe, katalysator og CT26 turbo.
 #413985  av rkarlsen

Iceman22 skrev:Fikk prøvekjørt bilen litt mer idag, virker som blandinga er OK, altså den går rikt men pluggene er ikke altfor mye sotet, men er jo normalt at den går rikt så det bør være greit?
Ingen væske/bensin/olje lekkasjer å se, og ikke noe uvanlig røyk fra eksos.
Motoren går veldig bra på tomgang, og turboen begynner å spoole på rundt 2500omdr, men etter rundt 3500omd så fusker bilen veldig mye at den såvidt går fremover, spessielt i 2gir. Kjører man rolig så hender det motoren dør også, og noen ganger går den greit.
Mistenker lekkasje fra IC rør da slangeklemme som følgte med kitet er litt som så, noe annet som man kan sjekke som kan være årsaken? Kan det være at hjernen trenger tid å stille seg inn, siden diverse ting er byttet mot annet?
Den gikk perfekt før motorbyttet med original intercooler, turbo bensinpumpe, katalysator og CT26 turbo.
Sjekk alt av vacuum slanger og IC. evnt ta ut IC og inspiser. min hadde sprekt så jeg måtte sveise/lime den sammen igjen. sveiset der det gikk og limte med to-komponen flylim. fikk bytta noen slangeklemmer så gikk bilen som ei kule.
 #414707  av Iceman22

Da var problemet med fuskingen løst.
Var de slangeklemmene som følgte med IC kitet som var ganske elendig, som ikke holdte tett. Så kjøpte nye klemmer på biltema som er veldig bra kvalitet på, og nå går bilen endelig som den skal.
Aldri kjørt med screamer pipe før, og må si det er ganske morsomt, høres ut som et jet fly skal ta av fra bakken når turboen begynner å lade, kjempegøy å kjøre med prøveskilt idag med targa tak av :D Fikk bare kjørt på original 0.6 (?) bar, så tenker det blir enda mer morro med 1.0-1.1bar når boost controller og turbo måler kommer på plass.
Nå gjenstår det eu kontroll, høre litt med folk som kan ta den gjennom slik den er nå, har sendt søknad om ombygging til statens vegvesen men de har selvsagt ikke fått svar enda, så da blir det å kjøre til de svarer.

Slangeklemmer bytta,

#414712  av Broom

Iceman22 skrev:Det blir ikke en ferrari/lambo replica, her blir det en fin MR2 istedet for.
Kanskje smart å sløyfe Lambo dørene fra ønskelista da :lol:
 #414714  av Iceman22

Med lambo/ferrari replica da mente jeg selve karosseri/body kitet
Lambodører har jeg satt et spørsmålstegn på, da jeg er usikker, om det ville passe bilen, og om det blir harry.
Så er det også et spørsmål om de finnes TUV godkjente til MR2, hadde ikke vært aktuelt å demontere/sette på for hver EU kontroll.
 #414716  av Iceman22

Ja det gjorde jeg, fra årsgårdstrand... en kamerat av deg eller ? :)
Når jeg kjøpte den var motoren som stod i delvis havarert, ikke mulig å kjøre lenger.
 #414744  av 3rlend

Den intercooleren der blir ikke å funke med det ofpsettet.
Blir aaaaalt for varmt å du vil merke bilen går dårligere og dårligere:)
 #414758  av Iceman22

jona88 skrev:Kjenner broren til han du kjøpte den av. Var han som hadde bilen først. :)
Hehe, du får hilse da og si turbo motor er montert og masse mer gromsaker kommer i fremtida ;)
3rlend skrev:Den intercooleren der blir ikke å funke med det ofpsettet.
Blir aaaaalt for varmt å du vil merke bilen går dårligere og dårligere:)
Vel, av det jeg har lest på nettet så skal den være bedre enn original og holde bra til 350-400HK, jeg må også bytte ut viften til en såkalt "SPAL" vifte som er populært å ha til intercooler.
Det var egentlig ikke så mye å velge mellom, enten denne her som er tilsalgs til bra pris, eller Greddy som koster mange, mange tusen, som ser lik ut.
Vet ikke om det er vært å legge i så mange tusen ekstra jeg for bare en intercooler? :O Greit at man ikke skal være gjerrig på turbo og indre motordeler, kina crap, men intercooler synes jeg nå skal gå fint sålenge motor får kjøling og alt er tett.
Til nå så blir ikke intercooler særlig varm, men selve IC rørene blir litt varme ja, men ikke så varmt at du brenner deg på henda når du tar på.
 #414760  av lasse

Ser egentlig helt lik ut som min den ic'en der, har kun merket noe på effektiviteten en gang, det var på rudskogen, 30grader i lufta og mye hardkjør, gikk noen runder også begynte bilen å slite med å holde trykket oppe (varm luft, hadde også kun manuell boostcontroller da)
Det er jo selfølgelig bedre med vannkjølt, men den der er ihvertfall mye bedre enn den originale.

Jeg bremset 294hk på hjula med min, og det var med original ic.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9