TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #414672  av GhostRider88

Audun F skrev:
GhostRider88 skrev:Sammenligning mellom halogen og led:
Ble det egentlig noe bedre?

Spent på å se hvordan det blir inne i bilen! :D
Syns det ble et mer 2000 preg fremor 90 preg med de hvite xenon look ledpærene. Samt at de bruker omtrent null strøm og varer så og si evig. Min intensjon med leds i parklysene var ikke å få et bedre lys, men et noe mer up-to-date uttrykk (kompensere for at jeg ikke vil ha hvite spredere ;) )

Nå skal det sies at de kommer mye bedre frem når det er mørkt. Får liksom litt feil inntrykk når det er lyst ute. :) Legger ut et bilde når jeg det er mørkt/mørkere så fort jeg får anledning ;)
 #414675  av ArildM

Så bra ut. Bra du ikke kjører fjortiss-blåaktige lykter :mrgreen:
 #414686  av GhostRider88

ArildM skrev:Så bra ut. Bra du ikke kjører fjortiss-blåaktige lykter :mrgreen:
Takk :) Ja er en del slike her på notodden med blåe leds i spredere og park.. ser bare jalla ut. Så var meget bevist på å velge hvite leds ;)
 #414823  av GhostRider88

TRD dørlistene ankom i dag og har montert de :) Ble meget fornøyd og de fremstår som diskré, men fin detalj. De er av børstet aluminium og TRD logoen er nedgravert og lakkert. Inntrykket av kvalitet gjør seg gjeldende.

Å et lite flørtebildet i vente på nytt 97 girsystem og foringer ;)
 #414838  av ArildM

Ser bra ut dette :D
Bare pass på at det ikke blir for mye småpjall nå så :wink:
Enkelt og rent, med noen diskrete pene detajler er veien å gå slik jeg ser det :)
 #414845  av magnesmurf

Dette blir nok veldig bra 8)

Men må si meg enig med resten her i at bilen trenger noe annet enn oransje blinkere.
Både hvite og sotede/mørke blinkere hadde vært strøkent på bilen din :wink:
Bilen ser jo ti år nyere ut med hvite blinkere.

Bilde
Bilde
Bilde
 #414852  av GhostRider88

ArildM skrev:Ser bra ut dette :D
Bare pass på at det ikke blir for mye småpjall nå så :wink:
Enkelt og rent, med noen diskrete pene detajler er veien å gå slik jeg ser det :)

Tusen takk :)
Nå kommer det ikke flere detaljer, for nå er jeg fornøyd ;)
magnesmurf skrev:Dette blir nok veldig bra

Men må si meg enig med resten her i at bilen trenger noe annet enn oransje blinkere.
Både hvite og sotede/mørke blinkere hadde vært strøkent på bilen din
Bilen ser jo ti år nyere ut med hvite blinkere.
Takk for det Magnesmurf :)

Ang. hvite blinkere, så kommer jeg til å beholde de originale. Liker de og føler at de er en del av min mr2s originale utseende. Har jo kompensert med hvite xenon look dioder i parklysene ;) så et lite moderne skritt er det :)
 #414863  av magnesmurf

Hvis du ikke ombestemmer deg med tanke på blinklys når du ser dette bildet lover jeg å holde kjeft de lysene for all fremtid :lol:

De hvite er jo tross alt orginale de også :wink:

Bilde
 #414909  av GhostRider88

mr292 skrev:har du link til slike trd lister?
Kjøpte de via ebay: http://www.ebay.com/itm/290526164986?ss ... 500wt_1207 Virkelig å anbefale! :)
magnesmurf skrev:Hvis du ikke ombestemmer deg med tanke på blinklys når du ser dette bildet lover jeg å holde kjeft de lysene for all fremtid :lol:

De hvite er jo tross alt orginale de også :wink:

<span>[img]<a%20class="linkclass"%20href="https://lh3.googleusercontent.com/_c1qR ... G_0202.JPG[/img]">https://lh3.googleusercontent.com/_c1qR ... G_0202.JPG[/img]</a></span>
Jeg er nok litt utenom det vanlige, for jeg foretrekker faktisk de oransje, selv etter å ha sett dette bildet ;)

I dag ankom MR2 Shifter Base Bushings'ene (8 stk) og de er ikke laget av aluminium, men et plastmateriale som benevnes; delrin. Selv var jeg ukjent med typen, men et raskt google søk gjorde meg raskt klokere (å trygg på at dette var et godt kjøp)
teknisk viktig type termoplast med høy stivhet og formbestandighet, lav friksjon og slitasje og stor motstandsdyktighet mot olje, bensin og andre organiske væsker. Den brukes derfor bl.a. istedenfor metaller og polyamider (nylon) til støping av tekniske deler til olje- og bensinpumper, ventiler, lagre, tannhjul, vifter m.m.
Kilde: http://snl.no/

HÃ¥per at resten kommer i morgen, eller fredag :)

I mellomtiden så skal jeg hente et par nye vindusviskere i dag av typen Bosch Twin 502S, med Spoiler ;) Hår forstått det slik at disse leveres med adapter som gjør at de kan klipses på mr2'ens visker-armer..
 #414920  av GhostRider88

I dag kom også SW20 SHIFTER BUSHINGS. Var dog ikke med slike sikkerhets-klips, foruten de to "e-klipsene".

Går da ut i fra at jeg bare skal bruke de to som er fra før. (mulig dette er vanlig?)

Mangler nå bare 97 girstangen, så er endelig MR.2 klar for å cruse igjen 8)
 #414958  av GhostRider88

ArildM skrev:Bare å bruke eksisterende klips :)
Jepps :). ser at det er det de aller fleste gjør.

Har nå montert de nye Bosch Twin 502s. Var et realt slit å få av de gamle viskerene.Skruene satt noe inni hampen og selvfølgelig så dro jeg de runde... :evil: Så da var det frem med vannpumpetangen og dra de rundt og ut med makt :twisted: . Kom til slutt ut og deilig er det nå å tenke på at jeg ikke trenger å foreta denne prosedyren om igjen. Medfulgte to adaptere som viskerbladene bare klipses på.

Tok noem bilder av viskerene og av park/skiltlysene (var mørkt nok til å få et inntrykk av lyset de gjengir).

• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 102