TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #414382  av harared

ke25-toyoglide skrev:Godt å høre at det er noen som er på gli når det gjelder el/hybrid/bastard-bil....
At folk ikkje liker Hybrid/bastard er for meg uforståelig......
Viss det kan gi :
-Mer HK
-Mer NM
-mindre forbruk
HVA er det som er negativt :?:
At den på toppen av det hele er det der bensinmotoren er svakest, den hjelper mest.......
En 1.3 wankelhybrid, med 300hk/400NM UTEN :!: turbo, og 400hk/400NM med turbo,
et forbruk på 0.6l/mil og halv pris i forhold til idag pga mindre avgifter.....
Det tror eg må være min drømmebil :D 8)
Nok prakk med dagens biler og elektronikk om man ikke skal lesse ned med mer ting som ikke fungerer om 10 år når man har råd til og kjøpe de brukt. Hva er f.eks levetiden på batteripakken på hybrid/el biler? Hva koster det og skifte de?
Godt eksempel her: http://bil.adressa.no/bil/article22367.ece
Btw, Wankel motorer er vel ikke kjent for og være bensingjerrige?
Er ikke negativ til Hybrid/el bil bare forsiktig pessismist til det motsatte er bevist :)
 #414390  av ke25-toyoglide

Wankel er ikkje kjent for å være gjerrige, holdbare eller ha høgt dreiemoment......
Alle de tingene kunne hybrid/bastard fikset :D
Batteriene på f.eks en prius er IKKJE dyre..... (ca 15-20tusen)
Ihvertfall ikkje sammenlignet med turbohavari eller dieselpumpehavari :lol: ofte minst 50tusen:!:
Og det er 8 år/150tusen km garanti på ALT :!: som har med hybriden å gjøre....
girkasse/lading/batteri++++
 #414394  av harared

Tviler på om dieselpumper koster så mye som 50k men. Akkurat den utgiften på batterier kan du være sikker kommer en dag hvis man har hybrid/el bil og da vil ikke annenhåndsverdien bli så bra så sørg for og selge før garantien går ut :)
 #414465  av Drafter

harared skrev:Tviler på om dieselpumper koster så mye som 50k men. Akkurat den utgiften på batterier kan du være sikker kommer en dag hvis man har hybrid/el bil og da vil ikke annenhåndsverdien bli så bra så sørg for og selge før garantien går ut :)
dieselpumper koster fort 25 lapper om ikke mer. i tillegg skal jobben gjøres, og det er ikke noe du gjør på garasjegulvet med et pipesett fra biltema..
 #414482  av Noxan8

Hørt om den gangen det satt to kuer på gjerdet å strikket vaffler, også kom traktoren, men hun hadde heller ikke sett enhjørningen.
 #414518  av harared

Drafter skrev:
harared skrev:Tviler på om dieselpumper koster så mye som 50k men. Akkurat den utgiften på batterier kan du være sikker kommer en dag hvis man har hybrid/el bil og da vil ikke annenhåndsverdien bli så bra så sørg for og selge før garantien går ut :)
dieselpumper koster fort 25 lapper om ikke mer. i tillegg skal jobben gjøres, og det er ikke noe du gjør på garasjegulvet med et pipesett fra biltema..
GÃ¥r det bra om man bruker Bahco pipesett istedet..?
 #414520  av ke25-toyoglide

Joda, batteriene må nok skiftes før eller seinere.... men det må jo alle deler......
BMW X5 : minst 50tusen for dieselpumpe med arbeid. og de må du gjøre regne med ryker.....
Spesielt viss bilen er chippa.....
Girkasse ca 70tusen.
mellomaksling 12-15tusen. (usikker på om det var med arbeid)
bakaksling ca 18tusen (usikker på om det var med arbeid)
det er noen av tingene som har lett for å ryke mellom 150 og 300tusen km.....
PGA høgt dreiemoment.....
Selvfølgelig kan en overhale, kjøpe brukt, gjøre jobben selv eller la et grøftekanten verksted gjøre jobben for å få det billigere, men det kan en med batteriene og..... og en har tross alt 8 års garanti på de.....
Fikk beskjed i 2005 om at å skifte batteriene kom på 10-15 tusen, og det ville bli billigere seinere.....
De som ikkje har prøvekjørt hybrid, bør det... den er perfekt som familiebil, så kan mannen ha en kosebil utenom :D
når kånå hadde prius, hadde eg 929 med 3liter V6 og 190hk, og en corolla 1972.....
 #414523  av ErikG

Er ikke 8 års garanti på hybridkomponenter lenger. Er satt ned til 5 år som resten av bilene.
 #414548  av ke25-toyoglide

Synd, eg ser det nå :(
Når andre merker som mener de er blitt bedre kvalitet (spesielt koreanske) setter OPP garantiene, så setter Toyota de NED..... er det fordi de mener det er blitt dårligere kvalitet :?:
Ser og at de har TAXI garanti.... den gjelder i 5 år/300.000km, og det er stort sett priuser...
Viss en tar et søk på google, finn (eller forumet her) så er det ikkje mange sakene en finner med batteripakkebytte. og de har vore i en del år allerede, så eg hadde nok satset på 10-15 års holdbarhet, og så lenge skal ikkje eg ha bilen :lol:
 #414859  av celicat23

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35713054

Hvis noen klarer å få svar fra han nissen der om litt basic ting om den S3'n, så gi meg en melding 'a... Mailet han i 2 dager for å prøve å få svar på om bilen er norsk, rust osv - men første dagen hadde han ikke tid, men skulle svare meg på slutten av dagen. Og dagen etter, når jeg enda ikke hadde fått noe svar, så sendte jeg en mail for å purre på han... og den har jeg aldri fått svar på.

Mao en SKIKKELIG selger han fyren der :roll:
  • 1
  • 833
  • 834
  • 835
  • 836
  • 837
  • 1173