TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414793  av Mr2mr2

blir vel kjøpt inn 1 liter til med lakk. og kansje noe mere klarlakk.

har nå grunnet, og håper på å få mattet ned i morgen, og lakk og klarlakk på torsdag :D
grunning.jpg
grunning.jpg (403.6 kiB) Vist 1105 ganger
grunning1.jpg
grunning1.jpg (436.21 kiB) Vist 1105 ganger
 #414804  av ArildM

Blir bra dette :)
 #414809  av Mr2mr2

håper på det, grunningen fløt fint utover, og begynte ikke å sige...... for håpe på det samme for lakk og klarlakk.
:D
 #414811  av DanielJ

Hva slags grunning brukte du?
 #414813  av Mr2mr2

det skal være epoxy grunning, den heter 2K component primer
 #414814  av DanielJ

funker sikkert gulle godt!
 #414818  av MR2i

Skal bli morsomt å følge denne.. :)
 #414882  av Mr2mr2

i dag skulle jeg lakkere farge og klarlakk. men det gikk i vasken. jeg skulle i gang med å blåse reint, men når jeg begynte så blåste jeg bare av all grunningen, som hadde lagt seg på plasten.
mono1.jpg
mono1.jpg (665.78 kiB) Vist 1069 ganger
sånn så garasjegulvet ut, etter litt blåsing.

så det jeg har lært i dag er: ikke masker med plastikk om en ikke har planer om å maskere på nytt etter grunningen, bruk papp/ avispapir.
mono.jpg
mono.jpg (444.92 kiB) Vist 1069 ganger
så har maskert på nytt med avispapir (hadde ikke mer plast). så i morgen skal det lakkeres.

så dere for vente spendt på resultatet :P
 #414923  av Mr2mr2

i dag har jeg lakkert, lakk og klarlakk. er delvis fornøyd med resultatet, men det ble noe sig i klarlakken, + noen skjolder i lakken, men skjoldene var der det skal være lister.
w.1...jpg
w.1...jpg (552.18 kiB) Vist 1057 ganger
w...2.jpg
w...2.jpg (459.66 kiB) Vist 1057 ganger
w......jpg
w......jpg (468.21 kiB) Vist 1057 ganger
jeg har sett at sprøytebildet på sprøyten jeg har brukt ikke ha vert helt riktig, dette kan vel ha noe med resultatet å gjøre?

da jeg demonterte sprøyten, for å vaske, så jeg att det lå mye lakk inni.( min farfar har brukt sprøyten til å lakke kjøkken med, og har tydelig vis ikke vert så flink til å reingjøre....) tror dette er en sprøyte fra clasohlson.

jeg vil kjøpe en ny sprøyte, og har sett på sprøyten til biltema..."proff" lakksprøyte. som koster 260 kr eller noe...
så også en på gasolin.no til 800, men ser ikke de veldig lik ut??
her er linker til de
http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/ ... off-15454/
http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=672

det er et lakkere i garasjen prosjekt, så vil neppe få 100% bra resultat, og budsjettet rekker ikke til sprøyte til tusenvis av kroner.

om noen har anbefalinger til sprøyte ( i 500kroner klassen) er det bar å komme med de....

andre tips og triks om lakkering taes i mot..... også om hvordan jeg skal få vekk sig i klarlakken.
 #414939  av Audun F

Mr2mr2 skrev:i dag skulle jeg lakkere farge og klarlakk. men det gikk i vasken. jeg skulle i gang med å blåse reint, men når jeg begynte så blåste jeg bare av all grunningen, som hadde lagt seg på plasten.
mono1.jpg
sånn så garasjegulvet ut, etter litt blåsing.

så det jeg har lært i dag er: ikke masker med plastikk om en ikke har planer om å maskere på nytt etter grunningen, bruk papp/ avispapir.
mono.jpg
så har maskert på nytt med avispapir (hadde ikke mer plast). så i morgen skal det lakkeres.

så dere for vente spendt på resultatet :P
Jeg har så langt bare brukt biltema sprøyte (ikke engang den "proffe"), og det har fungert bra. Det har mye å gjøre med håndlaget har jeg funnet ut :)
 #414946  av Mr2mr2

Da går jeg for den. Den er jo billig... :D
 #414947  av Andrepedersen

Selv hadde jeg ikke brukt proffsprøyta til biltema for lakkering av bil. Men, bestemmer du deg for å gjøre det må du kjøpe med en annen dyse. Du får kjøpt dysesett på biltema. 1.3mm passer fint for lakk.
 #414979  av Mr2mr2

GÃ¥r vel greit med 1.4 og? Som den leveres med?
 #415020  av Andrepedersen

Du får bare prøve, har ikke hatt farge i sprøyta sjøl, brukte den bare til grunning. Men, fikk anbefallt av lakkere at 1.3 dysa skulle være noen lunde til farge..

Spørs vell egentlig veldig om du har tenkt til å slipe det ned igjen for også polere oppigjen etter lakk også. Skal du det. kan du sikkert kjøre på med 1.4 dysa. Hør med mr2 storbrua her inne, han jobber med slikt.
 #415023  av Mr2mr2

det blir i så fall 1.2, ser ikke at de selger dysesett med 1.3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27