TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #414959  av ArildM

Ser bra ut :)
Kjøpte noen helt enkle viskere selv, ser litt spinklere ut enn dine ser jeg.
Men så betalte jeg 100,- for 2stk viskere (kjenner han som driver butikken) :)
 #414964  av GhostRider88

ArildM skrev:Ser bra ut :)
Kjøpte noen helt enkle viskere selv, ser litt spinklere ut enn dine ser jeg.
Men så betalte jeg 100,- for 2stk viskere (kjenner han som driver butikken) :)
Takker :)

Disse viskerene valgte jeg på grunnlag av holdvarhet, kvalitet og mest av alt - utseende med spoiler ;) 8) . Men kostet jo litt.. (350,- med rabatt, 410,- uten). Men sammenlignet med originale toyota viskere, så mener jeg at disse gir mer for pengene.
 #414966  av ArildM

Ja, mine så litt spinkle ut i forhold :oops:
Har akkurat brukt 3 timer på å se på felger til Mr2 :lol: pene de du har forresten :)
 #415013  av GhostRider88

ArildM skrev:Ja, mine så litt spinkle ut i forhold :oops:
Har akkurat brukt 3 timer på å se på felger til Mr2 :lol: pene de du har forresten :)
Men de gjør da nytten dine viskere også ;) Går jo heller an å oppgradere neste gang du skal kjøpe viskere :)

Så på en del av de felgene du la ut og mye pent der 8) Å tusen takk for komplementet ang mine felger. De var på 8) bilen da jeg kjøpte den og ble satt på av importøren (TG-Bil) etter første eiers ønske. Syns de kler bilen ganske godt jeg også og fremstår velholdt uten kantkjøring. :)

Hår nå i vente på girstangen montert SHIFTER BUSHINGS i motorrommet. Måtte opp med den på bukk for å komme til og fjerne et plastdeksel. Resten var ganske så rett frem og etter bytte, så kunne jeg merke forskjell. Mye mer kontant og går bedre i gir. Nærmest en liten ny-bil-følelse over giringen. Å kan nesten ikke vente på hvordan det blir med 97 girstangen :D

Noen bilder av dagens økt:

Gamle foringer:

Foringer tatt ut:

Gammel vs. ny:

Brukte de metallskivene som var fra før, for å minske slark. Ble liksom litt mye mellomrom bare med de nye foringene.
 #415028  av ArildM

Tror jeg gjorde det samme når jeg monterte på AW11en :)
Blir litt forskjell ja 8)
 #415036  av GhostRider88

ArildM skrev:Tror jeg gjorde det samme når jeg monterte på AW11en :)
Blir litt forskjell ja 8)
Trur det kan være en fordel å bruke de skivene i og med at alt sitter strammere :)
Ã… ble faktisk ganske overrasket over hvor merkbar forskjell disse foringene ga. 8)
 #415164  av GhostRider88

I mangel på lys i hanskerommet (Mr2 mk2 kom så vidt jeg vet ikke med lys i hanskerom), så har jeg improvisert et led lys, som lyser opp temmelig bra. Improviserte også et rød-dunkelt ledlys i oppbevaringstårnet :). Legger også ved bilde av lys i askebeger og rundt sigtenneren.

#415191  av GhostRider88

Venter femdeles på short shifteren (2 uker nå). Men ble roligere da jeg fikk en mail av MR-MR2.
we are having crazy summer floods all around the uk, so there are delays pretty much with everything....should be with you this week mate
thanks

- mr-mr2
Setter veldig stor pris på at han sender meg en beskjed om dette. Så da krysser vi fingrene for at den kommer denne uken. Har ikke noe sporingsnummer, så kan ikke annet enn å vente på hentelapp i postkassen.
 #415317  av GhostRider88

Omsider så kom girsystemet :)

Under viser jeg noen bilder av byttet :) Gikk ganske så glatt, var bare et par klips (de som holder girkablene på plass) som satt dugelig hardt. Men ved hjelp av en hammer, så fikk jeg bent de opp og ut av spor.

Gammel vs. ny:

Installert og montert (95 girkule fått av Magnesmurf :))

#415337  av GhostRider88

Er en real fryd å kjøre å gire nå! Føles meget crisp og kontant, samt at det går en smule raskere å gire nå 8) Base og kabel foringene utgjør en vesentlig forskjell vil jeg kunne påstå og er så absolutt vært en investering!

Noen bilder fra kveldens cruise runde :)

I morgen er planen å vaske, samt montere Solbeskytteren fra biltema.
Festes rett på ruten. Kan gjenbrukes.
Bilde

Har kjøpt to stk og tenker å montere disse i de bakre siderutene. Tilpassing tenker jeg å gjøre først på utsiden av vinduet (salovann på utsiden av ruten-feste filmen på og markere ca med en markeringsturs-ta av ruten og kutte til med en tapetkniv-sprute innsiden av ruten med salovann-feste på solbeskytteren og stryke jevnt med en slikkepott).

Ser det som en fordel at den kan tas av for å renses og brukes på nytt :)
 #415475  av GhostRider88

Bakrutene er sotet :) Brukte noe tid på å lage en mal som var tilnærmet indre størrelse på rutene. Nå gjenstår bare bakruten ;) Den blir sotet til uka. Har forresten blitt kontaktet av EZ-LIP igjen og skal teste ut et nytt side skirts for dem. Disse skal festes på midten av den originale kanalen og ikke under, som standard EZ-Side skirts.

legger ved et bilde av sotet siderute (sjolende er salovann som ikke har tørket, er borte nå), samt de nye side skirtsene jeg skal teste ut.

• 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 102