TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414915  av DanielJ

Hadde faktisk en helt ny caliper på jobb, kostet 1506kr! Så da blir det mest sansynelig jobbings i kveld.
 #415211  av DanielJ

Time for update! Onsdag i forrige uke skulle jeg skifte bremseklossene bak fordi jeg hadde litt pipelyder i bremsene etter kjøringen på Sommertreff ACR. Skjekket alle klossene og det så nesten ubrukt ut! Helt til jeg kom til høyre caliper bak... Dette er den eneste calipern jeg ikke hadde skiftet enda, og det trengte virkelig på bli byttet ut! Har vært en del plaget med caliperen hengte hvis jeg brukte handbrekket.. Skulle demontere caliperern for å bare bytte klossene. Da datt bremsebelegget av klossen og delte seg i to :lol: Har nokk vært litt varmt der ja. Da jeg skulle montere nye klosser fikk jeg ikke caliperen på fordi stempelet var for langt ute. for å få det skrudd inn fikk jeg lånt utstyr hos Toyota Nordvik i Bodø, men for at jeg skulle kunne skru inn stempelet mått jeg ha av glideren/klaven. denne var tdeligvis rustet fast på ene siden! satt noe så sykt! Ble så plaget at jeg bestemte meg for å gi opp, så jeg dro på min andre jobb dagen etterpå og skulle bestille ny caliper. Men så hadde vi faktisk inne akkurat den jeg trengte 8) Jeg begynnte så å demontere den gammle claiperen fra bilen og varme opp klaven for å gjøre et forsøk på å få den løs. Etter en hel del varming banking og litt nordnorsk banning fikk jeg den løs. Den var faktisk i bedre stand enn forventet! Eller gikk alt på skinner når jeg skulle montere inn den nye caliperen. Satte dama i jobb med å male alle caliperene og bremseskivene med hammerslag lakk, mens jeg skulle starte med å montere den nye manifolden og svanehalsen jeg fikk fra Japspeed samme dag :D Startet med å legge eksos bandasje rundt rørene, men det ble litt lite med 10m. Skal bestille 10m til til meg og Erlend sin downpipe og screamer. Plagdes noe sinnsykt med å løsne den orginale manifolden, endte opp med at jeg henta frem vinkelsliperen :lol: Fikk ut manifolden med andre ord :lol: Så var det bare å sette på nytt igjen. Passformen var helt knall, ikke noe å lage på!

Dagen etterpå altså forrige fredag fikset jeg sentrallåsen. Hadde bestillt ny ledning som er montert på låsen til døra, og vips så funket det utmerket igjen :D Monterte og nye Foringer til gear shifteren. Ble veldig fornøyd med resultatet! Enda en billig oppgradering som ga resultater :)

Fikk besøk av 3rlend i helga. Kjempekar, har bare det å si :wink: Vi tok oss en liten tur med bilen hans. Gikk noe bedre enn min :oops: Får se om det ikke blir turbomotor i min en gang.. Ellers ble det ganske mye cruise´ing :D

Demontering av caliper
Bilde

Bilde

Ny vs. gammel
Bilde

Bilde

Måtte varme for å få lås klaven
Bilde

Pusset glideren slik at den ble helt rett og fri for riper og hak.
Bilde

Ny manifold og svanehals fra Japspeed med eksosbandasje
Bilde

Bilde

Dama hjelper til med på "pynte" på bremsene
Bilde

Demontering av gammel manifold
Bilde

Vinkelsliper hell yeah!
Bilde

Bilde

Bremsene etter på ha blitt malt
Bilde

Helgebesøk av 3rlend :D Beauty and the beast :twisted:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #415217  av 3rlend

Dæven du har vært vært dyktig i phoroshop:D
Hadde en bra helg :) blir bra når du kommer nordover !
 #415220  av ArildM

Snakker vi strøken Mr2 eller? Så syykt blank da :mrgreen:
 #415221  av DanielJ

Syns du det var blank på verksted bildene, Arild? Den er blankere nå, visesikke så godt på bildene sammen med 3rlend. Har polert den opp, på skikkelig Danielvis 8) var ikke fornøyd med Ditec jobben.. Men takk for det :)
 #415223  av DanielJ

3rlend skrev:Dæven du har vært vært dyktig i phoroshop:D
Hadde en bra helg :) blir bra når du kommer nordover !
Fjott! Dette er bilder rett fra kamera :wink: Blir bra når du flytter hit
 #415227  av DanielJ

NÃ¥ er du bare stygg med meg :( ... Skruplass er det mange av :wink:
 #415237  av ArildM

Må få lakkert opp min om ikke så lenge ser jeg :D Blir nok ca original rød på min da, men det er peeent med den fargen på SW20 :mrgreen:
 #415266  av DanielJ

Skal si deg en ting, det er et jævlig slit å ha så blank bil :roll: Alle skal stryke for å kjenne hvor glatt den er og så ligger folk over skjermer og dører for å se.... :evil: :evil: :evil: Er F*** så mange som ikke kan la den S***** bilen være i fred!
 #415272  av 3rlend

DanielJ skrev:Skal si deg en ting, det er et jævlig slit å ha så blank bil :roll: Alle skal stryke for å kjenne hvor glatt den er og så ligger folk over skjermer og dører for å se.... :evil: :evil: :evil: Er F*** så mange som ikke kan la den S***** bilen være i fred!
erlend liker dette.
 #415285  av DanielJ

3rlend skrev:
DanielJ skrev:Skal si deg en ting, det er et jævlig slit å ha så blank bil :roll: Alle skal stryke for å kjenne hvor glatt den er og så ligger folk over skjermer og dører for å se.... :evil: :evil: :evil: Er F*** så mange som ikke kan la den S***** bilen være i fred!
erlend liker dette.
Du er bare sjalu du :wink:
 #415713  av DanielJ

Ikke skjedd store greiene for tiden, men har i allefall fått meg nytt ratt i bilen. Hadde liggende et Momo Tuner ratt i skinn og røde sømmer og Momo 7728 boss, på jobb. Ble helt forelska, så jeg kjøpte det med en gang :lol: Rattet er 350mm og i mine øyner helt perfekt!

Nå er jeg på feirie i lofoten hos familie. Det første jeg presterer å gjøre når jeg kommer, er å sette fast bilen på slak mark :oops:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Nye rattet
Bilde

Montert i bilen
Bilde

Bilde
 #415721  av ArildM

Sånn går det når du ikke har diffsperre :mrgreen:
Steike det rattet sklei jo rett inn i SW20 interiøret :D Egentlig har jeg slått meg til ro med Toyota rattet som står i Smokey nå, men dette var stilig :)
 #415724  av DanielJ

Den ble hengende litt for mye på understellet også 8) Ja rattet passer veldig godt inn i interiøret til bilen, syns det orginale rattet blir alt for stort! 350mm ble helt perfekt størrelse for meg :D Passer godt inn.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 48