TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbanna girkule satan

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #415471  av Broom

Ghaaaaad! forbanna girukule satan vil ikke av.... I følge manualen ser det ut som den skal skrus av, men når jeg søkte på nett så virker det som man bare skall dra den av. Ser det er mange her som har skifta, noen har lyst til å fortelle om det er skru eller dra?

Gjerne kom med tips for, den ville hverken la seg skru eller dra av :P
 #415474  av 3rlend

jge er skikkelig full. å du virker ubrukelig til å skru :P

skru!!!!
til venstre, lat som du skal åpne en cola/urge flaske.
 #415478  av sykoturbo

Du må skru som de sier, men kan vere at det mutteren i girkule er gådt løs jeg har vert ute for det på andre biler.
 #415525  av Broom

Den sitter som bare f***, håper ikke han forrige eieren har mikk makka med noe locktight eller noe piss :P sikkert bare grodd fast. Jeg får skru til henda blør xD
 #415534  av hmsilset

Du trenger en fiskestang, 4 treskruer, 1 liter cola og 1 jomfru for å få løs denne girkula synes jeg å huske.Husker ikke fremgangsmåte, men nå vet du i det minste ingrediensene :) Lykke til!
 #415559  av GhostRider88

hmsilset skrev:Du trenger en fiskestang, 4 treskruer, 1 liter cola og 1 jomfru for å få løs denne girkula synes jeg å huske.Husker ikke fremgangsmåte, men nå vet du i det minste ingrediensene :) Lykke til!
Liker 8) :twisted:
 #415567  av ArildM

:lol:
 #415582  av Thobjo

Har ikke hatt denne typen bil selv men det er fint lite som ikke bukker under for dremel med en god kappskive :)

Måtte til med selv på en gammel sliter der jeg hadde fått for meg å bytte trekk på håndbrekk.

Lykke til :)
 #415587  av magnesmurf

Ta på deg noen skikkelige hansker og skru mot urs.
Hvis du har orginal girkule skal den bare være av plast og burde ikke kunne ruste fast.

Alternativet er jo å bruke en skikkelig vannpumpetang for å skru den av:
http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ang-12453/
 #415606  av GhostRider88

mr2storbrua skrev:Har du i det hele tatt original girkule? Er gjerne litt andre festeanordninger på ettermarkeds girkuler...
Det er sant. Noen er festet med en umbraco skrue.
 #415608  av GhostRider88

Broom skrev:http://minus.com/lbl5zJU4pJ6sAY
her er bilde av girkulesatan. Ser ingen tegn til noe umbrakofesteannordningshelvete.
Det er den originale 91 "bananen" :P. Den er skrudd fast og girskinnet er festet på et klips nederst på girkulen. Rart at det skal være så vanskelig å få den av... Skal jo "bare" være å skru av (mot deg). Har ikke vært borti at det har vært vanskelig å skru av denne kulen. Og som Magnesmurf skriver, så er det plast inni, så skal jo ikke "ruste" fast.