TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Mk1 86' black top motorbytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #416058  av Kenna88

Hei!

Har lyst å bytte min slitne/ferdige 4AGE 16v med en Black top 20v.

Har lest en del her på forumet om hvordan girkasse man skal bruke, bytting av clutch osv.
Har funnet et firma som heter NordicAutoImport som kan få tak i black top med girkasse og det meste man trenger.
Lurte på om noen av dere på forumet har noe erfaring med dem?

Har lest at den orginale clutchen som brukes i 16v kan også brukes i 20v, hvordan girkasse det er glemte jeg selvfølgeli å spørre om, men regner med at alt skal passe greit :p

http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/pr ... kasse.aspx
 #416061  av ArildM

Hei, spennende prosjekt du har tenkt å begynne på.

Har gjort dette selv, og den første motoren jeg fikk importert gikk det rådebank i bare kort stund etter oppstart. Nå holder jeg på med min andre 20v motor som jeg får bygget opp fra bunnen av, slik at jeg er sikker på at jeg får noe som holder.

Det du bør være obs på er at det å sette i en 20v motor byr på mye jobb, det er absolutt ikke plug and play. Det er mye småting som dukker opp etterhvert, du bør sette av minimum 20-30'000,- før du er ferdig og klar til start, og dette gir deg neppe mer 30hk mer hvis ikke du skal trimme så mye. Hadde jeg stått i startgropa der du er nå i dag, hadde jeg nok ikke gått for 20v motor. Mest fordi det er så mye jobb sett opp i mot hvor mange hestekrefter du får. Du har ikke vurdert å overhale 16 motoren som står i? Overhaler du denne og setter i noen kvassere kammer så har du fort nært opp mot det 20v motoren har originalt :)

Lykke til!
 #416103  av David

Du kan bruke original girkasse clutch svinghjul osv. Passer i originale motorfester.
Det er for det meste elektronikk og eksos som blir de store tingene som det må gjøres noe med.
Jeg har stort sett alltid slike motorer på lager. Motorne jeg har er håndplukka og testa før start.
Og ikke minst, man kan ta og kjenne på de før salg
Tar også på meg komplette ombygningsjobber, eller om det bare skulle være deler av arbeidet.