TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #415966  av MOTORSPORTHUSET
 
er meget fornøyd ja.
den er mye sterkere enn i fjord til og "burne med" når den har ladetrykk og på baner som rudkogen er det ingen problem og helt knall gøy..
kan ikke tenke meg og bytte til mindre turbo faktisk.

vanskelig og bygge en bil som er best i alt!

men jeg tror at med en enårm blow off at jeg kunne beholt en del mer ladetrykk mellom girene. :)
 #415976  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:er meget fornøyd ja.
den er mye sterkere enn i fjord til og "burne med" når den har ladetrykk og på baner som rudkogen er det ingen problem og helt knall gøy..
kan ikke tenke meg og bytte til mindre turbo faktisk.

vanskelig og bygge en bil som er best i alt!

men jeg tror at med en enårm blow off at jeg kunne beholt en del mer ladetrykk mellom girene. :)

Monterte flatshift på min for et par uker siden, og må si det hjelper MYYYYE... ifølge logg så var laveste ladetrykk ved giring 1.9kg.. dvs at jeg aldri er under 1.9kg.
Regner med at bilen min kommer til og gå bedre på drag neste gang....

( men det skal sies at det ikke akkurat er lett på kasse og clutch, ser at clutchen sliter med og dra ned motoren ved giring.. skal litt til og dra ned såpass med effekt )
 #415977  av loft
 
RÃ¥tt :D
 #416001  av MOTORSPORTHUSET
 
hehe ja min detter ned til 0.4 bar .

men så er jeg meget snill med giringa.
har ikke lyst til og satse 100.000 kr i girkasse på og holde flatt jern hele veien.

men tror en stor dump hadde gjort seg.
men som sakt på bane lek så er det ingen prob med den forsinkelsen.

men skal ærlig inrømme at på en drag så hadde du knust meg slik det er nå ja
sleeper.. :lol:
 #416046  av celica_st185
 
Har for en del år tilbake logga trykkfall med og uten dump, og da datt det faktisk mindre uten dump enn med... Helt annet oppsett riktignok, var med en kulelagra HKS turbo
 #416069  av Kanakkas
 
En mulighet er å programere inn bensin og tenningskutt ved giring, da kan gasspjeldet holdes åpent for å redusere mottrykk på turbo ved girskift.
 #416072  av sleeper
 
Kanakkas skrev:En mulighet er å programere inn bensin og tenningskutt ved giring, da kan gasspjeldet holdes åpent for å redusere mottrykk på turbo ved girskift.

Altså flat shift som tidligere nevnt
 #416073  av Kanakkas
 
sleeper skrev:
Kanakkas skrev:En mulighet er å programere inn bensin og tenningskutt ved giring, da kan gasspjeldet holdes åpent for å redusere mottrykk på turbo ved girskift.

Altså flat shift som tidligere nevnt

Se der ja, så ikke i farten at det var nevnt. My mistake.

Leste igjennom en gang til å så at det var du som hadde montert det, og slet med clutch til å dra ned turtallet.
Noen systemer lar en programere inn turtall for skiftepunkter, slik at neste gir matches med riktig turtall. Kreves litt programering og logging men fult mulig.
Men kanskje nevnt før det også ....??
 #416127  av ArildM
 
Kuult bilde :D
 #416135  av MOTORSPORTHUSET
 
fint bilde ja. :D

setter kjempepris på alle bilder og filmer som legges her!!
takker meget..

ja selfølgelig er det løsningen med flatshift.. har aldri tenkt på det..
glimrende folkens.,
då skal det blir fress i den på dragrace ja.

jeg får plsen til girene til og gi et signal til datasprutet ved oppgiring..?som tenningskutter.

eller hvordan har du sleeper/dere gjort det.? med cluthcing?
 #416142  av 3rlend
 
du kan jo tjene noen millisekunder på å få systemet ditt til å gire fortere :D
 #416190  av sleeper
 
Kanakkas skrev:
sleeper skrev:
Kanakkas skrev:En mulighet er å programere inn bensin og tenningskutt ved giring, da kan gasspjeldet holdes åpent for å redusere mottrykk på turbo ved girskift.

Altså flat shift som tidligere nevnt

Se der ja, så ikke i farten at det var nevnt. My mistake.

Leste igjennom en gang til å så at det var du som hadde montert det, og slet med clutch til å dra ned turtallet.
Noen systemer lar en programere inn turtall for skiftepunkter, slik at neste gir matches med riktig turtall. Kreves litt programering og logging men fult mulig.
Men kanskje nevnt før det også ....??

Tja, hvis du klarer og finne et sprut som klarer og dra ned turtallet på en motor med 2-2.5k rpm på 0.2 sec så blir jeg imponert. ( stakkars råder isåfall.. )
Nei, er nok clutchen som må stå for den delen..
 #416191  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:fint bilde ja. :D

setter kjempepris på alle bilder og filmer som legges her!!
takker meget..

ja selfølgelig er det løsningen med flatshift.. har aldri tenkt på det..
glimrende folkens.,
då skal det blir fress i den på dragrace ja.

jeg får plsen til girene til og gi et signal til datasprutet ved oppgiring..?som tenningskutter.

eller hvordan har du sleeper/dere gjort det.? med cluthcing?
flatshift blir styrt av autronic... eneste den trenger er et clutchsignal på når du trykker inn clutchen. ( har brukt en vanlig bremselys bryter. )
Jeg har desverre kun et smc sprut, så jeg har litt begrenset med muligheter ( ingen mulighet til og koble inn launche controll osv ) Så min vil kutte tenninga så lenge jeg er over et definert tutall og har clutchen inne. ( 7800rpm akkurat nå..)

Men du som har sm4, kan koble dette opp med masse andre features og..
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 90