TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416193  av 3rlend
 
Jeg er skikkelig sjalu på dere som får til datasprut som om det skulle vært lego! :evil:
 #416204  av Kanakkas
 
Nei, 0,2 sek blir for kort tid ikke tvil om det, men forstod det slik at "motorsporthuset" ønsket å være litt snill med kassa si og heller ha høyest mulig ladetrykk klart når gir er lagt inn og koplet.
Da kan det være en mulighet for å sikkre raskest men også mest skånsom giring.
 #416205  av MOTORSPORTHUSET
 
ja.
jeg prøver en bryter på cluthen og ser.. jeg tror det blir helt knall. :D

har litt lyst til og gå og bremse den fra 8800rm til 9500rm nå som wastegaten flower mye bedre. jeg tror den burde gi over 900 greit da.

skal jeg??? :)
 #416208  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ja.
jeg prøver en bryter på cluthen og ser.. jeg tror det blir helt knall. :D

har litt lyst til og gå og bremse den fra 8800rm til 9500rm nå som wastegaten flower mye bedre. jeg tror den burde gi over 900 greit da.

skal jeg??? :)
Tja, hvorfor ikke?

Og kansje prøve og legge på litt trykk? ( jeg er vel litt pyse og holder meg som regel til 2.3kg, skal jeg bremse så blir det kansje 2.5)
Pat i usa bremset jo på 3kg...
 #416209  av MOTORSPORTHUSET
 
3 bar ja sant det.
men tror neppe han kunne kjørt runde på runde slik.
men bare for og ha gjort det.. kansje..drag

fensport sier di får toppløft på over 2 bar.. banekjøring.
derfor setter di i 11mm bolter. det hjelper vist en del.

men jeg sleit med ingen toppløft på rudskogen på 2.5 bar og 100hk mer en di.

pat har 2.2? turtall?
 #416210  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:3 bar ja sant det.
men tror neppe han kunne kjørt runde på runde slik.
men bare for og ha gjort det.. kansje..drag

fensport sier di får toppløft på over 2 bar.. banekjøring.
derfor setter di i 11mm bolter. det hjelper vist en del.

men jeg sleit med ingen toppløft på rudskogen på 2.5 bar og 100hk mer en di.

pat har 2.2? turtall?

Pat har byttet blokk for og ikke så lenge siden.. Kjører 2.1 nå.. Mistet vel litt respons men motoren prod en del mer hk nå.
Og han drar den vist helt til 10500 nå.. Dette sier han selv men har aldri sett noe bevis på det..
 #416817  av MOTORSPORTHUSET
 
fikk et lite hull i blokka i dag av et søt råde som kom ut.
kjørte litt for brutalt.
men jeg er fornøyd motoren har igrunn holdt godt syns jeg.
og det var startknappen på aygoen.

så

celicaen gir seg.. blir solgt i deler men skal bruke mye på aygoen av den for og ikke tape så mye.

men selger mye
eks
el servo
felger
bremser
girkasse
diff
aksler bak
mellomaksel
seter
seler
rester av motor
topp
3 plata clutch
karrosseriet
eksos
kjølesystem
bensinpumpe
og alt mulig jeg ikke kommer på.
kom med forslag!!! :) :) :) :D

glerder meg til aygoen jeg..
 #416820  av mr292
 
Gleder meg til å lese om aygoen jeg også, selv om celica da er en mye tøffere bil enn aygo,i mine øyne, samt sikkert har lavere høydepunkt, breiere sporvidde og tenkes morsommere ut en aygo. aygo er i hvertfall et dårlig utgangspunkt så du har jo forbedringspotensiale og mye å bryne deg på. bare synd castrol celicaen's liv ender så brått. veldig trist å høre :(
 #416823  av EXS
 
fant denne på banen :P

Bilde

råda hilser på

Bilde
 #416826  av EXS
 
den aygoen kommer til og bli sinnsyk vil jeg tro

godspeed :twisted:
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 90