TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416574  av DanielJ

Har ikkenoe å si om det er metallic, tettfarge eller akryl.
 #416581  av Mr2mr2

Hvor lenge skal basen tørke før top coat om jeg ikke trenger å slipe? Har hørt at den kun trenger å vere støvtørr?
 #416582  av DanielJ

Mr2mr2 skrev:Hvor lenge skal basen tørke før top coat om jeg ikke trenger å slipe? Har hørt at den kun trenger å vere støvtørr?
Den skal være matt når den er lufttørket e liten stund. Trenger ikke mange minuttene før vasen er tør. Men vis du har lagt for mye base, er det lurt å vente litt ekstra. Så basen i fortsetter å gasse etter at klarlakk er lagt. Da kan klarlakken miste glans og kan noen ganger lage mye nupper i klarlakken. Legger du klarlakk for tidlig kan det bli en "deig".. Da vlir det aldri tør.
 #416585  av Mr2mr2

[/quote]Legger du klarlakk for tidlig kan det bli en "deig".. Da vlir det aldri tør.[/quote]

Det hadde vert for jævlig om det hadde kjedd..........
 #416590  av DanielJ

Jepp.. Veldig kjipt! Har jobbet men noen biler hvor lakken er helt seig fordi lakkerer har vært for rask med klarlakk.
 #416816  av Mr2mr2

det går sakte på fram, er litt lei av sliping og spartling. men nå er jeg ferdig med den "grove" spartlingen, der jeg har sveis. har og så vidt begynt på sliping og spartling av steinsprut og små hakk.

planen er å bare grunne hele bilen først, og om jeg ser noen ugjevnheter, som må spartles gjør jeg det, og grunner over spartelen på nytt
(redigert)

virker ikke det som en god plan?
 #416818  av DanielJ

Hvis du mener sparkel og ikke spartel, så hørest det ut som en grei plan 8)
 #416821  av Mr2mr2

:oops: :oops: :oops: :oops:
 #416940  av Mr2mr2

Maskering på G.

Bilde

Bilde
 #416992  av Mr2mr2

I dag har jeg jobbet omtrent hele dagen med sliping, maskering og til slutt grunning.

ferdig maskert og klar for silikonfjerner.
Bilde

og..... ferdig grunnet.
Bilde

Bilde

hadde litt knapt med grunning, men jeg kom i mål med 2-3 strøk.

jeg er veldig fornøyd med grunnarbeidet, det er kun noen hakk på "usynlige" steder og noen riper der det skal ligge pyntelister over, langs dørene.

i morgen blir det vannsliping med 600 papir.... om jeg gidd.... hehe :)
 #417001  av MR2i

Skal bli spennende og se hvordan det blir! :)
 #417007  av ArildM

Følger med her ja :)
 #417016  av DanielJ

Kan være lurt å slipe med 800 våt i stede for 600! Vi ble så plaget på jobb med sliperiper at vi måtte gå fra 600 til 800. Sliperiper vises ekstra godt på en slik farge som du har tenkt! Gleder meg til å se sluttresultatet :D
 #417021  av Andrepedersen

Enig med den, slipte hele bilen min (grunninga) med ocilierende maskin og 800papir. 600 blir for grovt..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27