Jeg har over lengre tid lett etter alternativ til C52-kassen(38kg) jeg kjører med på min 4AGTE.
Det finnes den originale E51(45kg) for 4AGZE, E153(60kg) fra SW20 turbo som alternativer.
Begge er 5-trinns.
Et alternativ som er brukt som 6-trinnskasse er C160-kassen.
Et annet er C60/63/64(48kg)-kassen som er adskillig lettere å få tak i modifisert innmat på grunn av at den er brukt i Lotus Elise/Exige/2-eleven.
Eneste modifikasjon som er nødvendig på disse, er å bruke C50/52 huset.
Akslinger man bruker på disse er 1991+ MR2 NA.
Ingen modifiseringer er nødvendig på giroverføringer på C60 kassen da disse blir brukt på Celica og trenger kun MR2-braketten for giringen.
Da har man 6-trinns standard.
På C6x serien kan 3 og 4. gir være et problem.
På Monkeywrench har de drevsats for å fjerne det problemet.
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1130
$1499
SÃ¥ finnes det Close Ratio girsett for C60
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=860
$2995
Videre finnes Dog Gear Kit for C6x - 450hk/400Nm
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1132
$6595
Og til slutt finnes Sekvensiell 6-trinns Dog Gear
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1298.
$7895
Denne finnes også med Helical drev http://www.autotech.com/quaife/gears/elise.htm I tillegg har MonkeyWrench flere alternativer til LSD, sluttgir og synchro-kit.
Utførlig test C5x i forhold til C6x
http://bigmike.marlincrawler.com/forum/ ... topic=45.0
Video med standard C60 kasse på 4AGZE
[youtube][/youtube]
Sekvensiell giring C60 kasse, med clutching
[youtube][/youtube]
Det finnes den originale E51(45kg) for 4AGZE, E153(60kg) fra SW20 turbo som alternativer.
Begge er 5-trinns.
Et alternativ som er brukt som 6-trinnskasse er C160-kassen.
Et annet er C60/63/64(48kg)-kassen som er adskillig lettere å få tak i modifisert innmat på grunn av at den er brukt i Lotus Elise/Exige/2-eleven.
Eneste modifikasjon som er nødvendig på disse, er å bruke C50/52 huset.
Akslinger man bruker på disse er 1991+ MR2 NA.
Ingen modifiseringer er nødvendig på giroverføringer på C60 kassen da disse blir brukt på Celica og trenger kun MR2-braketten for giringen.
Da har man 6-trinns standard.
På C6x serien kan 3 og 4. gir være et problem.
På Monkeywrench har de drevsats for å fjerne det problemet.
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1130
$1499
SÃ¥ finnes det Close Ratio girsett for C60
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=860
$2995
Videre finnes Dog Gear Kit for C6x - 450hk/400Nm
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1132
$6595
Og til slutt finnes Sekvensiell 6-trinns Dog Gear
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1298.
$7895
Denne finnes også med Helical drev http://www.autotech.com/quaife/gears/elise.htm I tillegg har MonkeyWrench flere alternativer til LSD, sluttgir og synchro-kit.
Utførlig test C5x i forhold til C6x
http://bigmike.marlincrawler.com/forum/ ... topic=45.0
Video med standard C60 kasse på 4AGZE
[youtube][/youtube]
Sekvensiell giring C60 kasse, med clutching
[youtube][/youtube]
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2