TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hasteHJELP til Ã¥ vite hvor motorfester og div skal være mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #417173  av leiira

driver å setter inn byttemotor i min mr2 nå men finner ikke ut hvor alle motorfestene skal å lurer på om jeg mangler noen ? derfor lurer jeg på om noen har bilder/tegninger av motor og motorfestene skal sitte ! har funnet det fremste det bakerste + 1 på vær side av demperskåla bak !
 #417179  av leiira

lasse skrev:Det er ikke flere enn de fire du nevner her, tre av dem sitter på girkassa (foran, bak og førerside) og siste sitter på passasjersiden ved regreima.
fant ut av det :lol: var bare 3 fester til overs + noen braketter derfor gikk ting i surr :) nå er motoren oppi men det fremste motorfeste virker veldi veeldii slakt , er dette riktig ? er nesten så jeg får inn lillefingeren ;o
 #417181  av lasse

Hmm, hva tenker du på da?
Er selve gummien i festet slitent?
Skal sitte greit fast så lenge alter strammet skikkelig.
Om gummien er sliten (ikke uvanlig det, motorfestet foran og baker jo de som får kjenne momentet i motoren), så får du kjøpt nye polyurethan innsatser for en slikk og ingenting på ebay fra england.
Bare å søke på powerflex engine mount insert :wink:
 #417198  av mr292

da spørr jeg. hvilke forskjeller mærker du med polyurethan foringer i motorfester? blir dette så stivt at vibrasjon forplantes i chassi. merkes dette sånn komfortmessig eller teknisk/ respons fra tomgang till "noe" pådrag ( gjorde det på en kammerat sin 240, men den hadde 2 defekte motorfester. mellomaksling, samt bakakslingas foringer(i tverrstag) ble bytta) eller er eneste nytten mindre slitasje/mer styrke.
 #417200  av lasse

mr292 skrev:da spørr jeg. hvilke forskjeller mærker du med polyurethan foringer i motorfester? blir dette så stivt at vibrasjon forplantes i chassi. merkes dette sånn komfortmessig eller teknisk/ respons fra tomgang till "noe" pådrag ( gjorde det på en kammerat sin 240, men den hadde 2 defekte motorfester. mellomaksling, samt bakakslingas foringer(i tverrstag) ble bytta) eller er eneste nytten mindre slitasje/mer styrke.
Akkurat det må du ikke spørre meg om, kjørte aldri den bilen før jeg satt i poly motorfestet, men er ikke plagsomt mye vibrasjoner i den nå, men nå er jo ikke jeg så jålete på det heller, skulle jeg hatt en bil som var behagelig å kjøre så hadde jeg heller kjøpt meg en mercedes :wink: