TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken Snowfoam er best??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #416379  av celicapower

Hei er det noen så har kjennskap og har testet forskjellige snowfoam på biler?

Har undersøkt litt å funne ut at magifoam skal viss være bra men vet ikke heilt.
 #416380  av Andrepedersen

celicapower skrev:Hei er det noen så har kjennskap og har testet forskjellige snowfoam på biler?

Har undersøkt litt å funne ut at magifoam skal viss være bra men vet ikke heilt.
I denne kategorien er det mangt å velge imellom. Bilthamber autofoam, jiff bilshampo, CG Maxi suds2 osv er anerkjente og gode såper. Det går også an å blande ulike typer både med hverandre og mtp styrke. Har du en foam lanse eller foam cannon kan du justere hvor mye såpe du ønsker å få ut.
 #416404  av celicapower

Andrepedersen skrev:
celicapower skrev:Hei er det noen så har kjennskap og har testet forskjellige snowfoam på biler?

I denne kategorien er det mangt å velge imellom. Bilthamber autofoam, jiff bilshampo, CG Maxi suds2 osv er anerkjente og gode såper. Det går også an å blande ulike typer både med hverandre og mtp styrke. Har du en foam lanse eller foam cannon kan du justere hvor mye såpe du ønsker å få ut.
jeg har karcher 140 bar med foam cannon, jeg har også prøvd forskjellige såper (vanlige bilshampo) uten at det hadde noe spesielle effekt. Men lurte på om det er noen som har testa ut forskjellige såper og om det eventuelt går an å få tak i noen av merkene her i norge.
 #416414  av magnesmurf

Bilt hamber sin fungerer utmerket.
Sjekk detailersclub.no for mange råd og tips.

Bare husk at det ikke er om å gjøre å få tykkest mulig skum, for da får du kun skum utenpå møkka.

Bruker selv en blanding av maxisuds og surfex i skumkanonen min. Det løser opp det meste av skitt som sitter på bilen.
 #416463  av magnesmurf

Aldri hørt om magifoam..

Ta heller og les litt på detailersclub.no om hva som er de beste produktene.
Folka der inne er guruer på slikt og har prøvd alt som finnes av produkter :wink:
 #416517  av celicapower

magnesmurf skrev:Aldri hørt om magifoam..

Ta heller og les litt på detailersclub.no om hva som er de beste produktene.
Folka der inne er guruer på slikt og har prøvd alt som finnes av produkter :wink:

??? Det stod jo en go del om magi foam på detailersclub.no men jeg har også lest på engelske forum sider angående snow foam og sammen lagt så var det vel 3 merker som de fleste brukte : Autobrite magifoam, Bilt hamber, valetpro ph neutral
 #416524  av Andrepedersen

Ang. Hva som er best og ikke er vell opp til hver enkelt. Jeg er veldig fornøyd med CG maxi suds2 med jiff bilshampo, bilt hamber autofoam med CG citrus wash og en liten dose med surfex hd gjør at du får vekk det meste av skit. Husk at dersom du har skomkanon kan du regulere mengde såpe og vann.
Som nevnt over står det mye nyttig på dcn.no
 #416694  av celicapower

men eg ser det er så sei alle blande ut med varmt vann.. Hvorfor det??

Og har nå Karcher sin skomkanon men lurer på å kjøpe en annen type da jeg av en merkelig grunn ikke får ut like tykke skom som jeg har sett på video klipp andre får ut i tillegg at de har blandt den ut med vann.

har prøvd med begge deler åltså blandt ut såpen og reine såpe.

Ps. har brukt Magi foam (den som er kjent for å skumme godt) og bruke karcher 140 bar
 #416697  av magnesmurf

Som jeg skrev i en tidligere post er det ikke om å gjøre å få tykkest mulig skum.
Rent skum løser ikke opp dritten..

Har du skikkelig skumkannon, eller den typen som medfølger de fleste høytrykkspylere, hvor du fyller shampo på selve høytrykkspyleren?

Aldri hørt om noen som har problem med de eksterne typene.
Skal du har mer skum i de er det jo bare å lage en blanding med mer shampo eller skru på justeringtsskruen for å få fult trykk.
 #416705  av celicapower

magnesmurf skrev:Som jeg skrev i en tidligere post er det ikke om å gjøre å få tykkest mulig skum.
Rent skum løser ikke opp dritten..

Har du skikkelig skumkannon, eller den typen som medfølger de fleste høytrykkspylere, hvor du fyller shampo på selve høytrykkspyleren?

Aldri hørt om noen som har problem med de eksterne typene.
Skal du har mer skum i de er det jo bare å lage en blanding med mer shampo eller skru på justeringtsskruen for å få fult trykk.
Ja eg vet at er ikke om å ha mest skom, men føler at når jeg skommer på bilen så renner det så fort av. Jeg prøvd blanding me 1/5 og reine såpe utn å blande det ut. Jeg har kjøpt karcher sin skomkanon me blandings flaske på 5 dl ca. Som du koble til på selve pistolen. Det er og en blandings skrue som du kan justere mengden v skom.

Men synes ikke det er som vist på video klipp, derfor tenkte jeg om det kan vera forskjell på skom kanoner..
 #416729  av magnesmurf

Er egentlig bare to ting det kan være noe feil med.
Det ene er skumkannonen og det andre er såpen.
Så lenge du har noenlunde ok trykk i høytrykkspyleren, skal det jo skumme.

Du kan jo prøve å bestille en annen skumkannon fra feks scandicshine eller annet bilpleie firma.
Ellers kan du prøve med en flaske snow foam, den skummer som bare F, men er ikke veldig effektiv pga alt for mye skum. http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_370.html

Tror du får mye mer respons på denne tråden hvis du poster på detailersclub.
 #416749  av hmsilset

Jif bilshampoo :) Bruker 1-2 dl på en liter.Gjør bra rent,tar trafikkfilm og er skånsom mot voks.
 #417361  av HydroliftT17

Såpe dispenseren til Karcher er vel strengt tatt ikke noe skomkanon, å kan ikke sammenlignes på noen som helst måte...

Dessuten skal det rein såpe i den greia til Karcher, men av like vell kan den ikke måle seg med f.eks. Fomelance.

Har lånt noen bilder fra nettet
Kärcher:
Bilde
Foam lance:
Bilde

Er Jif'en bra i foam lance'n.. det viste jeg ikke.. må prøves, faren min har jo impulshandla mengder av det... :lol:
 #417521  av celicapower

HydroliftT17 skrev:Såpe dispenseren til Karcher er vel strengt tatt ikke noe skomkanon, å kan ikke sammenlignes på noen som helst måte...

Dessuten skal det rein såpe i den greia til Karcher, men av like vell kan den ikke måle seg med f.eks. Fomelance:

Det er ikke såpe dipenseren jeg bruke det er karcher sin egen foam cannon
Vedlegg
foam cannon.jpg
foam cannon.jpg (3.84 kiB) Vist 8993 ganger