TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjell pÃ¥ gen 1,2,3 turbo motorer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #417332  av Frank90Mr2

Hei

Nytt medlem her:)
HÃ¥per eg har posta det rett her :)
Sitter og lurer litt angående å skaffe meg ein MR2 Turbo
og derfor har eg nokon spm. som eg håper eg kan få svar frå dere her inne?
Setter stor pris på svar :)

Har selvfølgelig søkt litt rundt om men finner ikkje ut av det eg er på jakt etter!

Etter det eg har hørt så vart det ikkje solgt NYE Mr2 Turbo i Norge, Stemme det?

So det eg lurer på:
Gen. 1 turbo er den levert med 200hk?
Gen. 2 turbo kom med 225hk?
og gen. 3 med 245hk?

Ligger ein Ombygd MR2 turbo med 225hk som er godkjent i vognkort, har snakka med han litt no, eg spurte han om hvilken model motoren var og kas gen. det var han, meinte motoren var ein 91mod og gen. 1 kan det stemme?

Er denne bilen
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36605691
Er vel heller ikkje org. frontfanger på denne vel?
Var litt rust i kanalen og i taket, kanalene var verst og taket var det overflaterust etter det eg kan sjå!

Takker for alle svar!
 #417336  av 3rlend

Frank90Mr2 skrev:Hei

Har selvfølgelig søkt litt rundt om men finner ikkje ut av det eg er på jakt etter!

Etter det eg har hørt så vart det ikkje solgt NYE Mr2 Turbo i Norge, Stemme det?

So det eg lurer på:
og gen. 3 med 245hk?

Ligger ein Ombygd MR2 turbo med 225hk som er godkjent i vognkort, har snakka med han litt no, eg spurte han om hvilken model motoren var og kas gen. det var han, meinte motoren var ein 91mod og gen. 1 kan det stemme?

Er denne bilen
Var litt rust i kanalen og i taket, kanalene var verst og taket var det overflaterust etter det eg kan sjå!

Takker for alle svar!
hei og velkommen :)

etter som jeg har forstått ble ikke mr2 turbo solgt i europa. kan hende jeg tar feil. men ivertfall ikke i norge.

1.gen har jeg faktisk aldrig sett. å vet egentlig ikke noe om denne :P

2.gen jdm utgave har 225hk, mens 2.gen usa utgave har 205 (?) bommet kanskje på noen hk her.
3.gen kom i nyere celica st205 og mr2 turbo etter 1994. og kom kun i mr2 i japan.

3 gen er en porr sak. 300 hjul hk LETT. (samme blokka men annen innmat, kammer, motorstyring, bensin, turbo++)
skal du trimme litt høyere i gradene har det ingenting å si om du bruker 2.gen eller 3.gen.

At den er godkjent i vognkort er jo kun awesome :) da blir det ingen stress med bt eller politi.

den mr2 du linker til er 2.gen fra usa. det ser du på egr å klistermerket på innsuget.
rust på taket er normalt på disse, etter som jeg har forstått :)

det er også en 1995, så den er litt mer "fancy" en 93. og ivertfall 90-92 modellene, så det er positivt :)
frontfangeren ser ut som noe ala ferrari f355 wanna be fanger. men den var ikke så ille :)

håper dette hjalp :)
 #417338  av Frank90Mr2

3rlend skrev:

So det eg lurer på:
og gen. 3 med 245hk?

Er denne bilen

Takker for alle svar!

etter som jeg har forstått ble ikke mr2 turbo solgt i europa. kan hende jeg tar feil. men ivertfall ikke i norge.

2.gen jdm utgave har 225hk, mens 2.gen usa utgave har 205 (?) bommet kanskje på noen hk her.
3.gen kom i nyere celica st205 og mr2 turbo etter 1994. og kom kun i mr2 i japan.

3 gen er en porr sak. 300 hjul hk LETT. (samme blokka men annen innmat, kammer, motorstyring, bensin, turbo++)
skal du trimme litt høyere i gradene har det ingenting å si om du bruker 2.gen eller 3.gen.

At den er godkjent i vognkort er jo kun awesome :) da blir det ingen stress med bt eller politi.

den mr2 du linker til er 2.gen fra usa. det ser du på egr å klistermerket på innsuget.

det er også en 1995, så den er litt mer "fancy" en 93. og ivertfall 90-92 modellene, så det er positivt :)
frontfangeren ser ut som noe ala ferrari f355 wanna be fanger. men den var ikke så ille :)

Takk for det :)
og
Takker for kjapt svar :)

Trur du har riktig angående at det ikkje vart solgt i Europa:)

Veit sjølv ikkje om gen. 1 eksisterer eingang :p var berre at det var gen. 2 og 3 så er det ein 1 og? :)
så då er det vel ikkje vits å vente på at det skal komme ein mr2 turbo gen. 3 tilsalg som er venstrestyrt då?

Spørst om det ikkje må bli ein gen. 2 då og eventuelt bygge om til gen. 3 seinare Kanskje!

Er eit stort pluss at det er godkjent ja, spes. her eg bur så er det VELDIG viktig!

Men om den Mr2 eg linka til er frå usa kofor har bilen 225hk som den er godkjent med då?
Bilen var flott men liker det helst orginalt så eg får sjå:)

Takk igjen dette hjalp meg masse ;)
 #417359  av celica_st185

Tror kun 1. gen stod i st165 celica. 2. gen er oppgitt til litt forskjellig mellom 204 og 225. At den er godkjent med 225 er jo bare positivt for din del. Selv om motor yter 200 eller 225, er den hvertfall lovlig.
 #417393  av 3rlend

Frank90Mr2 skrev:
3rlend skrev:

So det eg lurer på:
og gen. 3 med 245hk?

Er denne bilen

Takker for alle svar!

Takk for det :)
og
Takker for kjapt svar :)

Trur du har riktig angående at det ikkje vart solgt i Europa:)

Veit sjølv ikkje om gen. 1 eksisterer eingang :p var berre at det var gen. 2 og 3 så er det ein 1 og? :)
så då er det vel ikkje vits å vente på at det skal komme ein mr2 turbo gen. 3 tilsalg som er venstrestyrt då?

Spørst om det ikkje må bli ein gen. 2 då og eventuelt bygge om til gen. 3 seinare Kanskje!

Er eit stort pluss at det er godkjent ja, spes. her eg bur så er det VELDIG viktig!

Men om den Mr2 eg linka til er frå usa kofor har bilen 225hk som den er godkjent med då?
Bilen var flott men liker det helst orginalt så eg får sjå:)

Takk igjen dette hjalp meg masse ;)
joda det finnes ombygde som er godkjent med gen 3, venstrestyrte. men er en god stund mellom hver dukker opp :)

den mr2 du linka til er usa motor i :P den har rett å slett ikke 225hk, men what the hell. 0.1bar opp på trykk så er du rundt der uansett :P usa motor har også stål hjul i turboen som skal være bedre en japans keramiske.
(noen må kanskje rette meg her for jeg er usikker)
det står rett å slett 225hk for selgeren tror det er 225hk :) samme som min, selgeren sa det var 250hk motor, så jeg tippet jo på gen 3. men altids en skuffelse :P
 #417418  av Frank90Mr2

Er det mulig å få ein som er godkjent ombygd med gen. 2 eller som er org. turbo gen. 2 bygd om til gen. 3 og få det godkjent? Eller er det UMULIG i dette landet?

Ifølge eiger så er turbotrykket skrudd opp til 13-14psi noko som blir 0.965 bar etter det eg kan finne ut! Noko meir tåler det vel heller ikkje om eg har skjønt det riktigt, då rykke topppakninga?

Setter stor pris på alle svar som har dukka opp og evnt. fleire :)

Spørst om det ikkje må bli ein mk2 gen. 2 etterkvart!

Men nokon her so kjenner til den mr2 som er linka til, i haugesund?
Utifrå høgda på bilen vil eg anta at bilen er senka, men eigar synst det ser org. ut :lol:
fuelcuten er og kobla fra, ka vil det sei?
Er blitt bytta bankesensor og!
 #417432  av 3rlend

Frank90Mr2 skrev:Er det mulig å få ein som er godkjent ombygd med gen. 2 eller som er org. turbo gen. 2 bygd om til gen. 3 og få det godkjent? Eller er det UMULIG i dette landet?

Ifølge eiger så er turbotrykket skrudd opp til 13-14psi noko som blir 0.965 bar etter det eg kan finne ut! Noko meir tåler det vel heller ikkje om eg har skjønt det riktigt, då rykke topppakninga?

Setter stor pris på alle svar som har dukka opp og evnt. fleire :)

Spørst om det ikkje må bli ein mk2 gen. 2 etterkvart!

Men nokon her so kjenner til den mr2 som er linka til, i haugesund?
Utifrå høgda på bilen vil eg anta at bilen er senka, men eigar synst det ser org. ut :lol:
fuelcuten er og kobla fra, ka vil det sei?
Er blitt bytta bankesensor og!
du har allerede godkjent ombygd til turbo :)
du kan like greit kaste oppi en gen 3. verken bil tilsynet eller politiet vet hva forskjellen er vil jeg tippe, det står turbo i vognkortet og du har turbo motor, ferdig med det :P

tull å tøys, jeg kjørte 1.2 en GOD stund da jeg hadde orginal turbo :)

desverre kjenner jeg ikke til den :P
fuelcut er kobla fra, dvs. ladder du over 1.2 bar, så kutter bilen. (går i safe modus)
han har tydeligvis koblet denne fra for han har kjørt høyere trykk.

du kobler denne vekk enten med å nappe ut slangen til org map sensor å plombere slangen, eller kjøpe en slik fuel cut defenc/der.
 #417450  av lasse

2gen har vel fuelcut på 0,9? 3gen grensa er på 1,2 ihvertfall, og den er høyere enn på 2gen.

1,1bar er vel det som ansees som ett relativt trygt trykk på originale pakninger og original innmat.
Man kan jo alltids kjøre høyere om man er glad i å skru :wink:
 #417458  av Frank90Mr2

No kjører han jo 0.965 bar ca. og om ikkje motoren tåler noko spes. meir før topp pakninga rykker kofor fjerne fuelcuten då?
Jaja må vel ut med motoren og oppgradere litt uansett og med ny bedre pakning :)

Og at du 3rlend kjørte 1.2 bar ei God stund vil vel ikkje sei at det er driftsikkert i lengda men at det funka heilt til eit eller anna rykke 8) :) Er det gen. 3 du har?

Mykje arbeid å slenge i ein gen. 3 når det allerede er gen. 2 der frå før?

Må ledningsnettet til instrumenta, lys og slikt skiftast eller går det å berre skifte det til motoren, korleis funka dette igrunn? sitter her igrunn og berre ser for meg eit eller anna, men om det er slik det er veit eg liksom ikkje :)

søkte opp eigaren av bilen, viser seg at han som eiger den er 49år :D

Takk igjen :D
 #417474  av lasse

Både toppakning, turbo og innmat i motoren lever ett farlig liv når du skrur trykket høyere enn 1,2.
Dysene klarer ikke å levere nok suppe når man kjører såpass med trykk.
Er ikke noe problem å bytte, noe omkobling på ledningsnettet fra motor du må ordne opp i, ellers passer alt overens.

Husk at eier og bruker kan være forskjellige personer, hvem har vel ikke hatt en bil registrert på en av foreldrene for å spare sure forsikringspenger? :wink:
 #417485  av Frank90Mr2

lasse skrev:Både toppakning, turbo og innmat i motoren lever ett farlig liv når du skrur trykket høyere enn 1,2.
Dysene klarer ikke å levere nok suppe når man kjører såpass med trykk.
Er ikke noe problem å bytte, noe omkobling på ledningsnettet fra motor du må ordne opp i, ellers passer alt overens.

Husk at eier og bruker kan være forskjellige personer, hvem har vel ikke hatt en bil registrert på en av foreldrene for å spare sure forsikringspenger? :wink:
Då trur eg at eg har fått svar på det eg lurte på så får vi sjå framover :)

eg synst berre det var litt artigt at ein kar på 50 kjøre mr2 turbo, det hadde ikkje far min på 50 gjort nokonsinne :)

Takk folkens!