TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger hjelp til det elektriske pÃ¥ min mr2 1992 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #417222  av leiira

driver å klundrer med ledningsnettet på min mr2 mk2 3sge ! har noen ledninger til overs å noen jeg bare gjettet hvor skal så et koblingsskjema elnz hadde verdt fint ! her er 2 kontakter jeg ikke veit hvor skal ;s
 #417355  av lasse

Det var jo noen bilder der da.
De pluggene som er i bagasjerommet du tenker på? Eller de i motorrommet?
Det kan virke som at motoren og bilen er av forskjellig revisjon, da vil ikke alle pluggene passe overens, tenker da på de i bagasjerommet, tror du skal klare å få oppstart uten den hvite pluggen, men da funker nok ikke varsellampene dine som de skal (mener jeg ihvertfall)

De du har i hånda i motorrommet skal jo mates inn i sikringsboksen, men sikkert de i bagasjen du lurer på
 #417362  av leiira

har funnet ut at motoren jeg satt i er en 92 model da det står 1992 på pluggledninger mens den som satt i var en 91 mod ifølge pluggledninger osv . de i bagasjerommet jeg grunner på , de andre er velplassert i sikringsboksen :) men er det kanskje lettere å flytte hele ledningsnettet fra den ene til den andre ?? :) takker for svar !
 #417613  av leiira

har nå koblet opp det meste byttet olje på kassa og motoren og fylt vann å luftet clutch og prøvde å starte uten den kontakten ! da klikker det kun i et rele bak der så jeg tok kontakten fra det gamle ledningsnettet og koblet ledningene som hadde samme farger på hverandre og nå går den å dra på startern men jeg mangler gnist og motoren får ikke bensin
 #417632  av leiira

prøvde å lage en egen jording rett på Coil men forsatt ingen gnist , nå skal det sies at jeg har 3 ledninger til overs i bagasjerommet da den ledningsnettet for bilen bare har 7 og da tok jeg rett og slett å matchet ledningene som hadde samme farge og mønster sammen å ble sittende igjen med 3 stk en brun en grønn å hvit å en annen grønn
http://www.facebook.com/photo.php?
fbid=10150986675255933&set=a.10150986625020933.423499.588955932&type=3&theate
Men kan ecuen være feil siden den hører til orginale motoren 1991 model som satt i og det følgte ikke med noen til motoren jeg satt oppi som er en 1992 ifølge fordeler og pluggledninger
 #417634  av mr292

var en del snakk rundt ECU'er her. var vel 7 ulike typer, noen er nevnt her. så mulig du finner ut om det er ulike ECU'er på 91 å 92.

http://ts-ogn.no/index.php?option=com_j ... 62&t=38153

mulig du også kan sammenligne 91 å 92 mod. på "toyodiy.com (online delekatalog). for å finne svar på om du har feil ecu
 #417635  av mr292

mener å huske at det er forskjell på signalledningene til fordeleren på noen varianter, i hvertfall mellom "3sge til celica og mr2" og også til 3sfe og 5sfe.
om disse signalledningene står feil får du ikke gnist eller start.
 #417654  av leiira

takker for svar , er nok at ecuen min er feil til modell på motor ! men har lest av feilmeldinger og fikk opp
feilkode 12 prm signal /21 oxygen sens signal pga eksos er ikke montert så den er grei ! og 51 switch condition signal