TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp til og fÃ¥ av 8kantede hjulbolter fra helvete

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #417709  av EXS

har en passat som kom med noen billigfelger fra sharif eller lignende som har 8kantede innvendige torks hjulbolter, fulgte med 2stk "bits" til og få disse av med, men de var tydligvis lagd av papp og porselen for begge knakk etter noen få bolter var ute...

fant etter mye om og men en dekksjappe som hadde en slik bit liggende og de kunne hjelpe meg, helt til den biten også knakk etter 2 hjulbolter var ute.

hva pokker er egentlig vitsen med og selge felger man ikke kan demontere med ordinære vektøy :evil: tenkte også at jeg bare kunne bytte ut hjulboltene etterhvert som jeg fikk de av men er tydligvis ingen som får tak i den typen bolter :roll:

uansett.. er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et par dusin av disse bitsa så jeg kan få skrudd av de resterene boltene på disse drittfelgene ??
 #417778  av magnesmurf

Det finnes på biltema ja.
Men ville heller kjøpt et stk bits på feks tools eller wurth, siden det er livstidsgaranti på de dyrere tingene. Så da får du en ny når du knekker den gamle :wink:
 #417810  av sindrejl

EXS skrev:har en passat som kom med noen billigfelger fra sharif eller lignende som har 8kantede innvendige torks hjulbolter, fulgte med 2stk "bits" til og få disse av med, men de var tydligvis lagd av papp og porselen for begge knakk etter noen få bolter var ute...

fant etter mye om og men en dekksjappe som hadde en slik bit liggende og de kunne hjelpe meg, helt til den biten også knakk etter 2 hjulbolter var ute.

hva pokker er egentlig vitsen med og selge felger man ikke kan demontere med ordinære vektøy :evil: tenkte også at jeg bare kunne bytte ut hjulboltene etterhvert som jeg fikk de av men er tydligvis ingen som får tak i den typen bolter :roll:

uansett.. er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et par dusin av disse bitsa så jeg kan få skrudd av de resterene boltene på disse drittfelgene ??
Grunnen til at det blir brukt sånne idiotbolter er at hullene i felgen er for små til "vanlige" bolter. Ser mange leverandører som selger med slike. Men den store forskjellen er at de ikke knekker for ingenting :) Har selv sånne innvendige torx på mine felger, prøvde raskt å bytte boltene, men fant fort ut at det lot seg ikke gjøre.. Du får kjøpt rett verktøy stortsett hvorsomhelst hvis jeg ikke husker feil