TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #417803  av ErikG

Kjørte en liten runde med en i dag. Var automat, men giringen er utrolig kjapp og tight. Synes det var konge bil og kjøre, men fikk ikke testet så mye. Skal teste en med manuell på mandag, da blir det lenger tur med masse svinger
 #417814  av inzane2012

Frank90Mr2 skrev:Har komt ein GT86 på skilt i Førde i Sunnfjord her eg bur:) mulig det er samme bil som inzane2012 har prøvekjørt!

Ska sjå å få lagt ut eit bilde og:)
Ja, med mindre det er noen som har klart å snike til seg en privat eller noe sånt, så er det nok sikkert den jeg kjørte på mandag ja :) Du får ta deg en tur innom Toyota du og Frank, får helt sikkert tatt deg en tur i den du og :)

ErikG skrev:Kjørte en liten runde med en i dag. Var automat, men giringen er utrolig kjapp og tight. Synes det var konge bil og kjøre, men fikk ikke testet så mye. Skal teste en med manuell på mandag, da blir det lenger tur med masse svinger
Syns girkassa funket helt greit om du satte den i "manuell" og bare girte med hendlene, da funket den mer som den skulle. Men om du ikke er av typen som kjører mest aktivt, så tror jeg ikke denne automatkassen vil skuffe like mye som MMT-kassa gjorde når den kom (men det skal nå jagge mye til og) :D
 #417816  av atledreier

Når jeg kjørte aktivt var kassa nydelig, det var når jeg stod i kø og ved 'vanlig' småkjøring jeg syns kassa skuffet mest. Og selvfølgelig var utvekslingen litt 'konservativ' i forhold til den manuelle kassen, så den blir jo tregere.

Nå skal det sies at jeg har to biler med DSG i dag, så jeg er nok bortskjemt med girkasse til dagligkjøring....
 #417853  av ErikG

Automatkassa er samme kasse som i Lexus IS-F så er en grom kasse, den manuelle er samme kasse som i første generasjon IS200
 #417865  av magnesmurf

Sikker på det med den manuelle kassa?

Leste at den var hentet fra subaru impreza wrx sti, og laget for å passe til rwd isteden for 4wd.
 #417868  av atledreier

Hvem andre har bestilt, og hvor i landet holder dere til?

Greit å få litt oversikt, plutselig er det januar og biel er her. Rett etterpå er det vår, og treff og turer i sola! 8)
 #417899  av ErikG

magnesmurf skrev:Sikker på det med den manuelle kassa?

Leste at den var hentet fra subaru impreza wrx sti, og laget for å passe til rwd isteden for 4wd.
Helt sikker ja. Er Subaru clutch hus med lexus is200 kasse. Har vært 2 dager på kurs om denne...

Andre morsomme ting er at det faktisk er lagt opp en slange fra innsuget som skal frakte lyd inn i kupeen for å få en bedre opplevelse når du kjører
 #417902  av ArildM

Spennende "inside" info 8) Er vel gode kasser begge deler da.
Morsomt at det var IS200 kasse de har brukt da :wink:
Får vakum i kupeen når man gir på da :mrgreen:
 #418142  av FT86

Var og så på en i dag, må si at jeg bare digger denne bilen. mitt mål nå er å flytte over grensa og så kjøpe en gt86 :D

dark grey med aero kit! (uten den store spoileren) og XXR 522 rims i gull!

http://www.xxrwheels.com/xxr_522_19.shtml#

http://www.nlmotoring.com/XXR-522-Wheel ... m?CartID=1
(5400 kr med frakt for 4 stk! synes ikke det var så ille. er jo 5x100 også så er ikke så stort utvalg ! )

gleder meg som en liten drittunge :)
skal prøve bilen bilen neste uke en gang !
 #418236  av McLarren

Gleder meg som bare det til Aero-utgaven kommer, blir vell så jeg kjøper den i Galaxy Blue en gang i framtiden. :D
 #418241  av FT86

atledreier skrev:TRD-katalogen kommer snart, med priser... Den kan bli litt lei for lommeboka.
nice!
redd for at det kan bli dyrt for meg også :P (om et par år :(
 #418362  av ErikG

TRD komme med insane mye gromme deler. SVÆRE bremser foran og bak og gromt coiloverkit blant annet. Men blir nok høy pris....
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 35