TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417055  av Mr2mr2

Inne i dørene mattet jeg bare med slipeduk som va 400 eller no, og ser ikke noen merker etter det.

Men blir vel slipt over med 800 , siden en lakkerer anbefaler det :)..... Jeg er jo bare en "amatør" :D

Edit.....

Problemet mitt er at jeg hadde litt lite grunning, så ble et litt tynt lag, så har ikke så mye å slipe på
 #417316  av Mr2mr2

slet med å finn 800 slipepapir, alle hadde bare 600 og 1200. så fant ut at jeg bare kunne bruke 1200- men så va jeg innom en siste butikk.. og de hadde 800 :D
 #417328  av Mr2mr2

Da har jeg og pappa blitt enig om at lakkering av base og top coat skal skje på førstkommende lørdag...... :D
Gleder meg til å bli ferdi med lakkering........kjedelig.... :evil:
 #417620  av Mr2mr2

Oppdatering :D

Helde dagen i dag har gått med til forberedelser til lakkeringen og lakkering. rydding,Kosting, støvsuging og maskering.

Her er bilen ferdig maskert.
Bilde

Og bilen etter at basen er sprayet på
Bilde

og så det flotte resultatet:
Bilde

Er meget fornøyd med resultatet, det er tross alt første gang vi hel lakkerer en bil, og første gang vi lakkerer med metallic lakk.

Det blir litt polering for å få vekk sprøyte støv i klarlakken, samlet seg litt opp siden vi ikke hadde noe skikkelig avsug. Det har og kommet en del støvkorn på panser, med det var noe jeg regnet med ville skje, når vi står i en garasje å lakkerer.

har fått klarlakken nesten helt fin, men er litt "appelsinskall", men ikke mere en at det vil bli slitt, og polert vekk. føler ikke at jeg har nok erfaring til å begynne å vannslipe klarlakken.

nå kan jeg endelig begynne å montere bilen igjen, det gleder jeg meg til :D :D
 #417638  av ArildM

Ser bra ut :)
 #417640  av MR2i

Skal bli morsomt å se denne ferdig. :)
 #417646  av Mr2mr2

Nå framover blir det å få lakkert bak og forfanger, som er noe H****tes drit (syns jeg) å holde på med dette plastikkmaterialet.

hvor lenge bør jeg vente før jeg begynner å "dille" med lakken?..... nå har jeg det på ca 24 grader i garasjen. brenner gass dagen lang :P
 #417804  av Mr2mr2

Litt sånn småplukk innimellom, har tatt på 24% sotefilm på bakruten, og de bakerste siderutene. de fremste siderutene for bli etter EU kontroll :)

Bilde
 #417860  av Mr2mr2

ser jeg har fått litt overspray noen steder, hvordan sliper/polerer jeg vekk dette?
 #417867  av DanielJ

Tenker du på sig? Du får kjøpt kniver for å høvle ned sig, etterpå er det lurt å ha en liten kloss for å reie over siget. Korning 2000 og 3000. Så må det rubbes og etterpå poleres.
 #417878  av Mr2mr2

tenkte ikke på sig...., men er et par steder der maskeringen ikke har vert helt tett, så det ligger litt tynt lag med grunning noen steder inni dørene.

Men blir vel samme arbeidet på det?, litt grov polering om det går, vist ikke slipe med 2-3000, og polere opp?
 #417882  av DanielJ

Slip med 2000-3000 og rubb opp 8)
 #417893  av laffy

Eller kjøp leire for lakkrens. Det er mye brukt for å fjerne lakkstøv. Men vær forsiktig, og bruk "lube".
 #417901  av ArildM

Tar du å sveiser og lakkerer opp min neste gang eller? 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 27