TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! Svetting!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #417838  av Naito

n00b her trenger hjelp >.<

Endelig har jeg fått tatt en motorvask og sjekket hvor olje kommer fra, men trenger litt tips of råd før jeg begynner å skru (Har en som skal hjelper meg, men må få tak i deler først).. Gjerne være sikre på hvilke deler man trenger..

(Se bilde) Ser underfra er det bunnpanne, kamaksel hjul (?) og oljenivå sensor kabel som røyk.. Man kan se tydelig at det lekker olje fra pakningen. Men er ikke det pakning til registerdeksel? Skal vel ikke være olje inne? Kan man da konkluderer at det lekker fra sim-ring eller aksel pakning eller hva det heter for noe? Bilen står på skrått og derfor viser det på hjørne.. ellers "svette" det langs pakningen..

Også trenger jeg ny motorfeste siden den gamle begynner å bli utslit.. Gummien blir så slak at man ser motoren junge fram og tilbake på viss turtall. Er litt usikker på hva det heter og ifølge toyodiy finnes det til foran og bak.. vet ikke hvilke er hva.. Trenger vel bare å bytte gummien? Noe anbefalinger?
Vedlegg
rsz_20120829_162506.jpg
rsz_20120829_162506.jpg (224.16 kiB) Vist 2733 ganger
 #417845  av lasse

Mitt tips er å ta av registerreim dekselet og kikke litt med motoren i gang.
Du får av det øverste dekselet uten å måtte ta av reimhjulet på veiva.
Hadde noe lignende på en motor en gang, da var det simringen på ene kammen som hadde gitt seg, men det så ut som lekkasjen kom fra oljepumpa, så bytta pakninga på den først før jeg la merke til at det kom fra ene kammen...

Ang motorfeste så får man innmaten i polyuretan billig på ebay, men vær obs på at det finnes forskjellige størrelser både på de foran og de bak, så du blir nødt til å måle.
Om det er det bakre som er gåent har jeg ett som er bra liggende et sted om du er intressert, det foran har jeg ikke.
 #417957  av Naito

Da er det vel like greit å bytte ut alle tetningene? Så slipper man vel å skru om og om igjen?

Ang motorfeste er det vel den som er foran jeg trenger. Noen som vet størrelser på den?
Vedlegg
rsz_12_-_1.jpg
rsz_12_-_1.jpg (124.45 kiB) Vist 2682 ganger
 #418005  av lasse

Kanskje like greit å skifte flere ja, kosta rett over hundrelappen den simringen som var gåen hos meg.
Ang motorfeste så sier jeg det igjen, det finnes flere størrelser, så du må selv måle det du har om du vil ha innsats.
Ellers kan du gå på Toyota og kjøpe originalt.
 #418006  av PerX

Jeg ville ha skiftet registerreim m/løpehjul, strammer og vannpumpe samtidig, når du først har det oppe, og seff de 3 simmeringan.