TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Servicehall i trondheim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #29114  av megetlei

Noen som vet av bensinstasjoner i trondheim med "gjør det selv" service?
Bilen har nemlig behov for et oljeskift og kanskje en visuell sjekk av understell.
Statoil hadde slike servicehallerfør , men jeg har inntrykket av at disse er i ferd med å forsvinne.

megetlei
 #29116  av @lpher

megetlei skrev:Noen som vet av bensinstasjoner i trondheim med "gjør det selv" service?
Bilen har nemlig behov for et oljeskift og kanskje en visuell sjekk av understell.
Statoil hadde slike servicehallerfør , men jeg har inntrykket av at disse er i ferd med å forsvinne.

megetlei
Kjenner bare til "Shell Bilbyn" på sluppen jeg...men jeg bruker som regel hallen på jobb jeg da...go å varm og ikke minst kostnadsfri den ;-)

@lpher

#29118  av chris

Statoilstasjonen her på Støren har servicehall, som jeg får bruke fritt og gratis. Oppvarma sådan. Med grav, jekk, oljeoppsamler og full pupp.

I trondheim virker det som de er i ferd med å forsvinne ja.. Shell bilbyen har vel noe som nevnt her. Det gjelder egentlig å høre med de litt eldre (og mindre) stasjonene.

#29140  av funkes

Shell bilbyen sin er åpen fra sju om morran (tror jeg det var) til 22.
 #407696  av aagefs

Noen oppdatert informasjon om dette? Skulle gjerne vært under bilen min en tur for å skifte eksosanlegg....
 #407699  av Zepticon

Bilbyen var i hvertfall stengt i sommer pga noen hadde klart å få fyr på en bil inni det etter som jeg hørte.
 #407740  av aagefs

Referanse til dette? Bra om vi får et slikt tilbud igjen..
Riktig som du sier, Zepticon, Shell Bilbyen stengte etter en bil begynte å brenne inne der. Er gjort om til selvvaskehall.
 #407751  av aagefs

Da har jeg vært ute og etterforsket, løftebukker til utlån på Lade, der Kverneland bil lå før!
Tror sjappa kalte seg Mega Bilvask eller noe, prata såvidt med en kar der. 150 kroner timen tar de.
 #407787  av Ron

aagefs skrev:Da har jeg vært ute og etterforsket, løftebukker til utlån på Lade, der Kverneland bil lå før!
Tror sjappa kalte seg Mega Bilvask eller noe, prata såvidt med en kar der. 150 kroner timen tar de.
Ja det var denne shappa jeg tenkte på
 #416619  av aagefs

Update på denne: Den sjappa som leier ut løftebukker heter ikke Mega Bilvask, men Gjør Det Selv. Veldig hyggelige og behjelpelige folk som jobber der.