TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• frakt fra driftmotion

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #418012  av Cosworthz

hei, skulle til å bestille singelturbo kit til supra fra driftmotion, men når jeg skalgjøre bestillingen ferdig, kommer det opp 1000$ i frakt til norge??

synes det va ganske brutalt iforhold til alt annet jeg har bestilt!
 #418020  av ArildM

Send de en mail :)
 #418023  av Cosworthz

har gjort det, men ikke fått svar enda..

tenkte kanskje det var noen her på forumet som har bestillt samme kitet og viste om dette var riktig.. for denne prisen har jeg nesten kunnet fått en bil fraktet over til norge fra usa :p
 #418026  av laffy

Det er sikkert noe kødd med priskalkulatoren deres, er ofte jeg er innpå sider som legger sammen frakt for 1 og 1 varer, istedenfor for frakt for alle samlet.

Cosworthz skrev: for denne prisen har jeg nesten kunnet fått en bil fraktet over til norge fra usa :p
Sjøfrakt er ikke alltid så billig fant jeg ut i dag. Fikk faktura på motoren jeg fikk sendt på en pall på 1x1meter. Selger betalte sjøfrakt til havna i Oslo, jeg betalte for havneavgifter og frakt videre til Bergen. Over 3000! bare for utpakking fra containeren, havneavgifter og fortolling, så kom moms på motor og frakt videre til Bergen i tillegg. Hadde jeg visst at det ble så dyrt så hadde jeg likegodt funnet en motor en plass jeg kunne kjøre selv for å hente :)
 #418047  av Cosworthz

såpass!

vet flere her inne har kjøpt ett slikt kit, så noen må da huske hva frakta kom på sånn sirkus
 #418309  av TBS

Jeg har bestilt turbo, manifold, downpipe, wastegate og hele pakka fra driftmotion nå nylig (men ikke et av de ferdige ''kitene'' dems)... Og det går på vekt, så jeg trikset og mikset litt, for med en gang du kommer over en viss vekt så kommer ikke lenger USPS opp som frakt alternativ, så jeg fordelte varene(vekten) over to forsendelser så vekten kom innunder USPS's maks verdi på begge. Og da fikk jeg fraktkostnad på ca. $160 per sending.. så ''sparte'' nesten $700 på det ;)

Har prøvd å sende mail flere ganger, og får sjeldent svar inne rimelig til. Det beste er å ta en telefon ned til dem, de er veldig service innstilte, så deler dem helt sikkert opp turbokittet i to forsendelser.
Har handlet derfra 10-12 ganger og har bare bra erfaringer med dem :)
 #418369  av Cosworthz

TBS skrev:Jeg har bestilt turbo, manifold, downpipe, wastegate og hele pakka fra driftmotion nå nylig (men ikke et av de ferdige ''kitene'' dems)... Og det går på vekt, så jeg trikset og mikset litt, for med en gang du kommer over en viss vekt så kommer ikke lenger USPS opp som frakt alternativ, så jeg fordelte varene(vekten) over to forsendelser så vekten kom innunder USPS's maks verdi på begge. Og da fikk jeg fraktkostnad på ca. $160 per sending.. så ''sparte'' nesten $700 på det ;)

Har prøvd å sende mail flere ganger, og får sjeldent svar inne rimelig til. Det beste er å ta en telefon ned til dem, de er veldig service innstilte, så deler dem helt sikkert opp turbokittet i to forsendelser.
Har handlet derfra 10-12 ganger og har bare bra erfaringer med dem :)

takk for bra svar!

er noe slikt jeg endte opp med:) men dem er trege å få sendt varene :p