Er det noen her med erfaring og eventuelt tips. Har fått en ulyd i kassa på mr2 96 mod, som er borte straks jeg gir litt gass. Lyden øker med rullefarten, og blir altså borte straks jeg gir litt gass, altså når det blir belastning på drev. Drivknutene er sjekket ut og funnet i orden, samme er hjullager og motoroppheng. Lyden er definnitivt fra kassa. Har hatt kassa ute og byttet differiensialen, var stor slitasje i lagringen til solhjulene. Byttet ikke lagrene til diffen. Lyden øker med turtallet og blir ganske så markant når jeg spinner bilen mens den står på to bukker, spinner opp i femtegir, slipper gassen, trår inn clutchen, og der er lyden RRRRRRRRRRRR. Virker som det er mest markant lyd i femtegir, men dette kan jo også komme av at farten blir vesentlig høyere i femte.
Er på jakt etter brukt kasse, men skal overhale denne for å ha den i reserve, en bruktkasse kan jo fort få problemer med synkroniseringen, og da er det greit med en i reserve, ferdig preppet.
Er på jakt etter brukt kasse, men skal overhale denne for å ha den i reserve, en bruktkasse kan jo fort få problemer med synkroniseringen, og da er det greit med en i reserve, ferdig preppet.