TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #409383  av mats_24

jeg har bestemt meg for ca 400 men bygger en holdbar motor, så bygger den for 500.. bestilte deler i dag. så nå er det bare å vente på deler!
 #409753  av Andrepedersen

mats_24 skrev:jeg har bestemt meg for ca 400 men bygger en holdbar motor, så bygger den for 500.. bestilte deler i dag. så nå er det bare å vente på deler!

Blir gromt det her. Hvordan blir speclista ?
 #409891  av mats_24

litt som er uvist ennå..
men blir eagle h råder
cp stempler
arp bolter
topppakning uvist ennå..

kammer er ikke bestilt.

bensin system er ikke laget ennå heller...

noen som har noe tips, linker ol så bare å dele de! blir glad for det..
 #410103  av 3rlend

mats_24 skrev:litt som er uvist ennå..
men blir eagle h råder
cp stempler
arp bolter
topppakning uvist ennå..

kammer er ikke bestilt.

bensin system er ikke laget ennå heller...

noen som har noe tips, linker ol så bare å dele de! blir glad for det..
400hk så ble jeg anbefalt 800-1000cc dyser, samt større fuelrail.
org innsug er piss. gir mer luft til midterste sylindre og ikke ytterste = mager blanding å fare for skjærings ved høyt effekt uttak.
org rådene "skal" være sterkere en eagle.
hvilken turbo har du ? :P
 #410119  av mats_24

Er eagle rådene svakere enn de org? Er det bedre å sette på de org? Bensin har jeg ikke begynt med. Hvor anbefaler dere å handle det hemn? Turbo har jeg en57 trim cr 26. Må vel bytte den også? Hva anbefaler dere?
 #410128  av 3rlend

mats_24 skrev:Er eagle rådene svakere enn de org? Er det bedre å sette på de org? Bensin har jeg ikke begynt med. Hvor anbefaler dere å handle det hemn? Turbo har jeg en57 trim cr 26. Må vel bytte den også? Hva anbefaler dere?

ryktet sier så :P
men atsracing bremset jo 828 hjul hester med eagle råder så tror ikke det er dårlige saker.
har selv akkurat montert eagle råder :)

jeg vil faktisk anbefale www.realstreetperformance.com. helt sinnsykt god service. jeg kan ikke understreke det nok!

jeg vet ikke hva en 57 trim ct26 er god for :)
da kan du sende mail til gutta på www.atsracing.net :)
 #410153  av mats_24

Da tåler de jo en god del effekt! Gir meg vel rundt 450 tenker jeg. Turboen er nok god nok, men vil ha en som er med hele veien, ikke som kommer på 4300 runder. Hvor er det man handler deler til bensin systemet?
 #410167  av mats_24

har handlet all innmat derfra! kan si som deg: en super service! kan ikke få sagt akkuratt det nok.. spurte travor om hva han anbefalte meg av innmat til 500 hk og han svarte ærlig og oppriktig, med linker til andre som hadde nådd mitt ønske! så de er supre! har ikke fått delene mine ennå, men venter i spenning!
 #410689  av mats_24

vært stille en stund grunnet jobb, men nå er jeg i gang igjen.. delene er mottat, og blokka er borret! skal ta bilder under monteringen.. bytta innsug samt porta innsug og topp og selvfølgelig match porta innsug og topp.. turbovalget er ikke tatt ennå, så er det noen som har noe forslag, så er det lov å komme med de! =)
 #410737  av Andrepedersen

Gleder meg til å se motoren ferdig, hvordan innsug havnet du på ?
 #410746  av 3rlend

precision som de har på RSP har jo et siihinnsykt bra rykte på seg :)
 #410916  av mats_24

blir til at jeg lager et custom innsug med 3 toms gasspjeld, blir spennende å se hva jeg havner på tilslutt.. men skulle gjerne hatt en grom turbo, men er jo så vannvitig mange å velge i.. lager også eksosmanifoild selv.. var å henta masse deler fra glassblåsing istad, blir strøkent!
 #418145  av mats_24

Lenge siden jeg har oppdatert her! skjedd litt siden sist..
motoren er ferdig og satt i.. dette ble MYE mer omfattende enn jeg hadde tenkt meg, det baller jo bare på seg.

litt spec.

polert og avbalansert veiv.
org svinghjul
clutchmaster stage 5 clutch ufjæra senter.
eagle råder
cp stempler
planslipt blokka
cosmetick 2 lags stålpakning
2.L gti kammer
overhalt toppen med nye styringer osv
planaslipt toppen.
gti innsug
garret gt35r turbo
tial 38mm ekstern wastegate
tial 50mm dump
3 toms trykkrør
svær ic i front
wolfcatz fuelrail
1000ccm dyser
aeromotive bensintrykkregulator
bosch 044 pumpe.
haltech sprint 500 ecu management

det var vel det groveste på specllista..

har også blitt til at jeg lakkerer bilen i løpet av vinteren. fargen blir hvit. lakkerte motorrommet før jeg satt i motoren..

har tatt masse bilder underveis, men sliter med å legge de ut da de er for store.. noen som evt kunne hjulpet meg med akkuratt det??

vil også legge til at jeg har brukt musangen motor på alt av motorarbeid, fikk en knallpris på jobben og alt ser veldig bra ut! han vil jeg anbefale på det sterkeste. han holder til i råde midt i mellom Moss og Fredrikstad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12