TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #418284  av celicat23

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37063034

Her har vi ett geni av sjelden kaliber:

" Fordelen med amerikansk Celica kontra den europeiske er [...] og du slipper all elektronikken (antispinn, stabilitetskontroll osv.)." Åh ja, antispinn og stabilitetskontroll er KJEMPE fordel å slippe her i Norge :roll: Jesus....
 #418298  av ArildM

Njaa. Om jeg skulle ha hatt den som ekslusiv bane/sommerbil så hadde det faktisk vært en fordel. Mindre elektronikk = mindre tull å få feil på også. Så jeg synes ikke det var så helt på jordet :wink:
 #418323  av ArildM

Evt den med Toyotamotor:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36708005
Bilde

Noe elektronikk kan vel sånn seriøst sett være greit å ha, men på en sportsbil som er til for å brukes ser jeg ikke noe poeng i noe av det overnevnte. Har kjørt Amerikanske flak der man har alt av elektronikk, og det er utrolig gode langtursbiler. Kjørt tyske biler staffulle av elektronikk, også helt ok bil. Men sjarmen og bilene jeg har er i at de er i sjåførens hender, ikke i en elektronisk hjerne sine hender. Liker meg aller best når det er bare meg og bilen i direkte kontakt med hverandre, ikke masse anent som skal ligge mellom og styre turen :)

Ettersom jeg ikke har tenkt å kaste bort 400'000 på en Lotus, holder jeg meg til Mr2 som er bygget over samme lest. Selv om jeg desverre har elvinduer i begge, men det er dog også der alt av elektronikk stopper. Det er jeg som skal kjøre bilen, og jeg som skal kunne reparere bilen om noe går i stykker. Ikke en gjeng med overprisa tyske ingeniører :lol:
 #418471  av ArildM

Hehe neida, er ikke så lenge siden jeg fikk min første Mr2 og da var den jo nesten helt ny :oops:
HYSJ på deg :oops:

Tenkte faktisk egentlig mer på at den ikke har fått klassikerstatus i samme grad som AE86, 240z osv, noe jeg regner med den vil få etterhvert :wink:
 #418515  av inzane2012

at den ikke er helt på samme linje som AE86 er ikke så rart egentlig, mtp at AE86 er en yndet driftebil, mens MR2'n har vel ikke blitt brukt like mye i hverken racing eller drifting sammenheng. Joda, litt racing har det vel vert, men...
 #418517  av ArildM

Det er nok helt klart derfor den ikke har oppnådd samme status som disse bilene. Men krone for krone er det VELDIG få andre biler som er like gøy å kjøre som AW11! Banna bein.
SW20 er en stor seig kjempe i forhold til AW11, og det sier jo litt :wink:
 #418518  av ErikG

ArildM skrev:Mange drømmebiler som ikke har så mye elektronikk...

:D
Ahh, cars and coffee.... Annbefaler alle som drar til LA dra innom det. Mye gromt der!!
 #418528  av MR2i

ArildM skrev:Pen sak:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37072998
Fremtidig klassiker :)
Det er den der jeg skulle brukt som basis på det prosjektet mitt, i forhold til den rusthaugen jeg har i dag.. hehe.. Men man sveiser mye rust for 20.000,- som er merprisen på den der i forhold til min.. selv i Norge.
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 288