TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips til Ã¥ henge tv pÃ¥ veggen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #418580  av loft

Skal kjøpe TV. Den veier 27kg + veggfeste.
Ok problemet er at jeg ikke finner stender. Så vidt jeg vet har eiern leiligheta sjæl så er ikke sikkert det er 60-60 mellom stenderne heller, prøver å banke som fy men nada forskjell.. Ikke testa med stenderfinner, for har ikke kjøpt det.

Har jo panel, blir det for dårlig å henge den opp i bare panelet, burde man ha stender?
 #418581  av inzane2012

vist det er en LED tv, så skal jo disse ha spesielle fester, og disse er ikke nødt å festes direkte i stenderene. Om det er gipsplater på veggene så finnes det spesielle skruer til å bruke til disse platene, er det vanlige sponplater, så skal det holde med treskruer i rett dim til festene. Må huske at vekta blir presset nedover, så selv om det er gipsplater, så skal det mye til for at tven detter ned :)
 #418589  av ArildM

Ettersom den veier 27kg vil jeg tro det er en ganske stor tv. Jeg ville ha lett etter standere å henge det fast i. Kjipt om en dyr tv plutselig faller i gulvet.
 #418592  av Scoop

Hadde noen gode fester for denslags på Expert, benytter et bildeprinsipp med to festepunkter på tvn med vaier imellom, som man henger over 2 runde fester som skrues i vegg. Tåler ca 200kg, og vekten blir presset primært nedover, ikke utover. Lett å henge opp og!
 #418594  av ArildM

Jupp, har sånne på Elkjøp også hehe. Kjekke fester, rart ikke flere kjøper de. Går mest utav den gode gamle sorten med store skinner og dill og dall.
 #418595  av loft

Scoop skrev:Hadde noen gode fester for denslags på Expert, benytter et bildeprinsipp med to festepunkter på tvn med vaier imellom, som man henger over 2 runde fester som skrues i vegg. Tåler ca 200kg, og vekten blir presset primært nedover, ikke utover. Lett å henge opp og!
Hmm interessant! Det må sjekkes ut.

Driver og banker som en gæærning på veggen, virker ganske hult og finner jo ikke stender så er skeptisk til å skru rett i...
Får sjekke ut de festene på expert..hvis ikke kanskje invistere i stendersøker?
 #418607  av inzane2012

Scoop skrev:Hadde noen gode fester for denslags på Expert, benytter et bildeprinsipp med to festepunkter på tvn med vaier imellom, som man henger over 2 runde fester som skrues i vegg. Tåler ca 200kg, og vekten blir presset primært nedover, ikke utover. Lett å henge opp og!
er disse som er ment for LED tver. Di aller fleste LED tver har egne fester på bakpanelet for disse festene som du legger oppå vaieren :)
 #418609  av Scoop

Expert, Elkjøp, Lefdal, alle burde ha det. Kan gå god for Expert og Elkjøp, da jobbet der, og jobber der :wink:
 #418613  av ArildM

Dette er universalfester ja. Passer alt av flatskjerm jeg har sett fra 2006 og oppover. SÃ¥kalt VESA standard :)