TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• chipe turtall sperre pÃ¥ mk1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #418640  av Mr2mr2

noen som vet om dette er mulig? og vet om noen som kan gjøre det?
 #418643  av ArildM

Om det er på kompressormotor vil jeg sterkt fraråde det ;)
 #418647  av Mr2mr2

ka då?
kan ikke så mye om akkurat dette... :oops: :oops:
 #418649  av Haugrud

hva er vitsen? du får jo ikke mer effekt, jo høyere du går over den sperra, jo fortere går kurven nedover igjen...om du ikke har gjort mye anna med motoren da..4age sliter nok med rådebank fra før om du ikke skal plage den med enda høyere turtall :P
 #418657  av Mr2mr2

har ikke gjort noe spesielt, men er 4agze.

som sagt vet jeg ikke så mye om dette, og hvorfor den ikke har det originalt...med mer.... :?: :oops:
 #418662  av ArildM

Kompressoren blir mer og mer restrektiv og bremser motoren jo mer turtall du har. Tvinger du den enda høyere får kompressoren enda mer belastning og hjulene inni den vil etterhvert knuse og låse hele kompressoren. Ofte med fatale følger :mrgreen:
Morsomt ? Neeh.
Original 4AGE er har en høy turtallssperre, og er høy nok i massevis slik som det er.
Effektkurven lengre opp er bare kjedelig. Husk at motoren har effekt som går etter en kurve, først opp og så ned. Jo høyere turtall jo mer krefter i sving, og desto fortere går ting rett til f :wink:

Å få en slik motor uten kompressor til å spinne over 8000rpm er vanvittig krevende, og slitasjen er ekstremt høy. Å gjøre det med kompressor er bare dumt :wink:
 #418682  av Mr2mr2

kansje noe jeg har missforstått....

tenkte det gikk å sette den på 7500 omdreininger, eller litt mindre?

tenkte det skulle være for å "beskytte" motoren om jeg skulle være litt har på gassen en gang?
 #418687  av Mr2mr2

hmm, Etter det jeg har lest meg til, så har ikke mr2 mk1 (4age,4agze) turtall sperre?
eller er det feil?

Ser at jeg kunne forklart litt bedre i første post :oops:

men tanken var å montere det ja :D
 #418703  av ArildM

Den har garantert turtallssperre så lenge det er en original ECU.
Ellers så merker du fort når du kjører den når effekten begynner å dabbe av :) Den vil gå gradvis mye saktere oppover på turtall når du passerer 6500rpm siden det er en kompressormotor :)

SÃ¥ dette styrer du fint selv :)
 #418707  av Mr2mr2

Den var jo awesome :D