TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter MARERITT!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #41857  av FireWalk

Denne dagen begynte så fint.. Mildt.. og med litt sol... jeg var akkurat ferdig med nattskiftet... tenkte jeg skulle ta å sjekke oljen på bilen og peile, siden den var kald og hadde stått i 8 timer.. Jeg åpner opp panseret.. og for et SYN som møter meg!!! joda.... der ligger Luftfilteret på HALV åtte nedi der... henger såvidt på... GUDENE må vite hvor lenge jeg har kjørt "UTEN" luftfilter i det hele tatt :\\ forhåpentligvis ikke lenge.. håper for guds skyld at det løsnet på vei INN til jobb og ikke før.. fikk jo helt panikk.. sjefs mekanikeren kom tilfeldigvis gående forbi akkurat når jeg stod der med haka ned på knærne og glodde dumt nedi motor rommet der... :shock: han stoppet opp og fikk hjulpet meg med å stripse det fast... slik at det skulle holde til jeg kom meg hjem i allefall...

:? Noen som har peil på om dette vil få store konsekvenser? motoren går jo helt fint og det virker ikke som om noe har skjedd.. forhåpentligvis oppdaget jeg dette med en gang...

Filteret er et Hurricane sportsfilter... nå tror vel alle at det har løsnet i festet med klemmen i skjøten mellom filter og rør, men den gang ei. Neida.. filter har rett og slett gått i OPPLØSNING i den forstand at limen som holder filteret fast i metall rammen har løsnet.. slik at selve filteret har ramlet av... og hang på halv åtte ned... jeg blir faenmeg FORBANNA... skal iallefall ned på butikken der jeg kjøpte det og forlange en forklaring.. og om jeg får motor havari i nær fremtid nå så skal fyren ikke føle seg spesielt trygg.... :twisted:

Jeg må iallefall ha nytt filter.. noen som har en URL eller noe til meg så jeg kan få bestilt et online, slik at jeg får det tilsendt Kjapt som faen? :?

#41871  av CelicaTurbo

hm, aldri hørt om Hurricane filter da, men trolig er det fuktighet som har tatt limet eller? Angåede kjapp forsendelse av filtre så kan du jo høre med dem standard webbutikkene som crazytuning.com, importtuning.no, krbtrading.no osv.. men forsikre deg på telefon og få en bekreftelse på at de har noe som passer inne på lager og at de kan sende fort.. sikkert kjekt for dem om du kan fortelle diameteren på slangen, og kjøp gjerne et annerkjent og utprøvd filter så ungår du kanskje det samme igjen :)

men, angående motor har den trolig ikke tatt skade så lenge det ikke har kommet større objekter inn i innsuget, men du bør bytte oljen og oljefilter så snart du har mulighet for det ufiltrerte støvet som du har fått inn i motor ligger nå her..

#41913  av Kjelliken

:D stemmer det som Kristian sier der.
Hvilken bil har du???
http://www.trstuning.no kan du sikkert også prøve
men som regel kommer ikke de største partiklene inn der men nå nermer det jo seg sommer og mer og mer smådyr kan jo finne veien inn og det er lite bra. Så få det fikset snarest hadde ikke vert dumt.
Er ikke noen bil frhandlere i nærheten der du bor da som selger sports filtere?? :wink: de har kansje noe liggende.. :roll:

#41936  av FireWalk

Jobber natt skift denne uken, så jeg greier ikke å stå opp før kl 17-18... Jeg fikk limt på igjen filteret, og brukte strips i tilegg... dersom limet skulle løsne nå så vil stripsene sørge for at det ikke ramler av.. nå kan jeg ialefall kjøre med det.. intil videre.. skal bestille meg et nytt filter nå.. tenkte på et aphexi filter... jeg gidder ikke drive å bale med noe sånn dritt greier som åpenbart er av dårlig kvalitet.. sånt skal jo ikke skje? jeg har iallefall aldri hørt om noe lignende...

Jeg sendte en litt amper mail til butikken der jeg kjøpte filteret før jeg la meg i morges, hadde fått svar nå når jeg stod opp. Var bare to kortte linjer: ta med filteret til oss, så skal vi reparere det...
Men nå har jeg jo allerede "reparert" det gankse bra selv... om jeg limer det eller om de gjør det spiller da liten rolle.. jeg tar ingen sjanser... har lite lyst til at filteret skal ramle av igjen.. og kanskje få noe småstein eller noe inn i der... da blir det vel et voldsomt "KNAAAAS" etterfulgt av et hjerteskjærende "KRØØØØNSJ" som igjen fører til masse svart røyk og en død motor... som igjen i værste fall kan føre til pustebesvær og hjerteproblemer hos undertegnede.... så jeg tror nok et Aphexi filter er veien å gå nå :-) skal måle rør osv og sørge for at det passer.

ang hvilken bil jeg har så er det en MR2 MK2 NA. :-)

#41939  av Christian

Ett apexi eller ett K&N filter er veien å gå om du har en Gti, om du bor i nærheten av Kongsberg har GIK garantert filter inne, andre som Krb-trading, importtuning, crazytuning, toyparts, topstyling +++ sender sikker fort om du tar kontakt med de :)