TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥r ikke pÃ¥ en sylinder??? HJELP!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #412374  av lasse

Eneste som popper opp i mitt hode er resistorpakka til dysene, kan vel kanskje være den? Mener isåfall at jeg har en liggende, stammer fra en 2gen motor da, men kan jo hende den er lik.
Kan du ikke få dem til å gi deg delenr på delen som er defekt da? Så kan jeg se etter.
 #412385  av ErikG

Er nok resistropakken til dysene ja. Var ihvertfall et verksted som ringte Toyota her og spurte om vi kune levere;)
 #412392  av niklasf91

ErikG skrev:Er nok resistropakken til dysene ja. Var ihvertfall et verksted som ringte Toyota her og spurte om vi kune levere;)
Hmm, kanskje det. Hva er resistropakken da? Og hva har det med en omformer å gjøre? For det første så skjønner jeg ikke hva de mener med en omformer... Det eneste jeg tenker på da er fordeleren...

Men dette var helt nytt for dem, så da er det nok nytt for meg og!
 #412424  av 3rlend

det sier seg jo selv hva en resistor pakke er :P
det er en restistans til hver dyse fra høy ohm til lav ohm. ( dette sier seg jo ikke selv da :P )
troooooor jeg.

dvs. at du har X antall dyse(r) som ikke får den strømmen den skal ha, slik at alt kuker seg :P
tada :)
 #412426  av niklasf91

noen som kan vise et bilde av en, og forklare hvor på motoren den sitter?:) Jeg har en 3sgte
 #412430  av niklasf91

lasse skrev:Eneste som popper opp i mitt hode er resistorpakka til dysene, kan vel kanskje være den? Mener isåfall at jeg har en liggende, stammer fra en 2gen motor da, men kan jo hende den er lik.
Kan du ikke få dem til å gi deg delenr på delen som er defekt da? Så kan jeg se etter.
De sliter med og finne dele nr, de har kontaktet toyota rud men ikke noe resultat der... Har du mulighet til og finne dele nr?
 #412433  av 3rlend

vet ikke hvor den er på 3gen.
men hvis du følger el nettet fra dysene og til hjernen, så finner du sikkert noe der :)
 #412435  av niklasf91

Jeg har nå fått dele nr, det er 285 15 74 100
Noen som har en liggende? Toyota kan ikke levere før 1 juni...
 #413343  av niklasf91

Da er bilen endelig på veien igjen:D takk for all hjelp jeg har fått! Setter stor pris på det!;)
 #413351  av ArildM

Spesiell feil, men flott at det ordner seg.
Husk at du kan bruke Toyodiy.com for å finne originale illustrasjoner og delenummer til stort sett alt av Toyota
 #413352  av ErikG

ArildM skrev:Spesiell feil, men flott at det ordner seg.
Husk at du kan bruke Toyodiy.com for å finne originale illustrasjoner og delenummer til stort sett alt av Toyota
Var med Toyodiy delenummeret ble funnet. Ett tips neste gang man drar til Toyota for å høre etter deler er å si fra at det ikke sitter orginal motor i bilen...
 #413361  av niklasf91

ErikG skrev:
ArildM skrev:Spesiell feil, men flott at det ordner seg.
Var med Toyodiy delenummeret ble funnet. Ett tips neste gang man drar til Toyota for å høre etter deler er å si fra at det ikke sitter orginal motor i bilen...
Det skal ha blitt forklart med en gang:)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8