TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av toppakning? Pris?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #415262  av Jonas85

Noen her som har byttet toppakning på en mr2 turbo? Hva koster dette om det gjøres på verksted?
 #415276  av lasse

Koster fort litt om det skal gjøres på verksted kan jeg tenke meg, har kun bytta toppakning på en merce jeg hadde før, kosta meg rundt 3000,- for pakninger, strekkbolter og plansliping, trykktesting og vask av toppen.
Da gjorde jeg jo all jobben selv.
Kan tenke meg det faktisk er litt enklere på en 3sgte, da det er regreim og ikke kjede som må bindes opp som det var på mercedesen.
Like greit å bytte regreim og vannpumpe i samme slengen, da reima må av uansett, eksos og innsugpakninger er også greit å bytte, må jo ta det av uansett.
 #415309  av Jonas85

Regreim og vannpumpe er nytt fra 2010 og har ikke kjørt så mye etter det. Men hørte med toyota.. :P Kostet oppimot 40 tusen for å bytte der. så da kan jeg jo likesågodt bytte hele motoren selv om den er velfungerende.. :?
 #415324  av lasse

Hjelpes, det var ikke billig nei...
Haster det veldig eller?
Kan eventuelt høre med en kompis når jeg kommer hjem, (slutten av neste uke), ellers kunne jeg jo forsåvidt ha hjulpet deg selv, men det måtte isåfall bli lenger ut i tid, har endel egne prosjekter som må bli ferdig først...
Men er sikker på at om du hører med andre verksteder så kan du komme unna med MYE mindre enn 40 ihvertfall...
 #415407  av 3rlend

gjør det selv :)
det er et hysterisk knot om motoren står i bilen, men du fikser det :)
 #415509  av Jonas85

Takk for tilbudet :) Du hører fra meg om det bli aktuelt ;) hehe. Har hørt det er ganske så kronglete å bytte pakning når motoren står i bilen :P hehe.
 #416670  av FireWalk

Har byttet pakning mange ganger på 3S-GTE når motoren står i bilen. Ikke noe spesielt mer styr enn på andre biler. Reg-reim er alltid litt knot, men har man gjort det en del ganger så vet man akkurat hvilken rekkefølge ting må gjøres i og da går det ganske greit. MYE enklere om man fjerner motorfestet og jekker motoren opp og ned litt underveis slik at man kommer lettere til der man holder på. :)
 #416789  av Stensø

Hei, e skal skift toppakning nu den 15/8 å e har kjøpt alt av dela skjøl, toppakninga strekkbolta osvosv, måtte ut med 11000 i arbeid på verksted ; )
så det ekke så veldig dyrt egentlig 8)
 #419517  av 3rlend

Stensø skrev:Hei, e skal skift toppakning nu den 15/8 å e har kjøpt alt av dela skjøl, toppakninga strekkbolta osvosv, måtte ut med 11000 i arbeid på verksted ; )
så det ekke så veldig dyrt egentlig 8)
jo det var dyrt :P