TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417795  av john_e

Audun F skrev:
DanielJ skrev:Hvis du senker bilen noe jævlig, altså 7cm bak og 6cm forran. Vil de felgene se bra ut! Liker de godt :)
Hehe, takktakk ;) Tror nok alikevel det vil bli noe vel lavt for biltilsynet...
Enig med DanielJ. Biltilsynet skal jo bare se den 1 gang, - mens den er på sitt høyeste :)
 #418152  av magnesmurf

Åros induistrilakkering fikser felgene billig, og det ligger jo ganske nære.
Han glassblåser de, kan slipe ned kanten litt og pulverlakkerer.
Pleier å ta 2000 for fire felger.
 #418179  av magnesmurf

Han pleier å lakke, siden det er lakkering han driver med.
Tviler på at han har mulighet til å polere, men du kan jo høre med ham
tlf dit er 45212146

Ellers er det vel oslo felgretting eller noe slikt som kanskje polerer opp felger.
 #419619  av inzane2012

Dette MÅ bare vere om ikke den, så vertfall en av topp5 mest gjennomførte restaureringer av en SW20. Kommer til å bli nett som ny når den er ferdig! :)

PS, spesielt felgvalg må jeg si, fikk litt VIPstyle feeling av di felgene der ;)
 #420199  av Audun F

Har lurt litt på å kjøpe inn nye "schtag" forran og bak (sway bars) siden de originale har rusta vekk litt av armen der hvor de skal festes til bilen.

Er det noen som har byttet og kan si noe om fordelen ved et slikt bytte? De jeg har kikka på er disse: http://www.ebay.com/itm/ST-ANTI-SWAY-BA ... ed&vxp=mtr
 #420201  av lasse

Jeg har de stab stagene der på min, de er DRIT stive, kan være litt overkill om du ikke er veldig intressert i banekjøring og ellers hard svingkjøring.
Og om du har girkasse uten sperre kan du faktisk bli stående fast, jeg får hjulløft i litt ulendt terreng (oppkjørsler, sånne buss fartsdumper ol.) ganske ofte...
Men nå er jo ikke min en bil som blir brukt mer enn til og fra banetreff og litt innimellom på fine sommerdager, hadde det vært til vanlig daglig bruk hadde jeg nok gått for noen litt mildere...
 #420209  av Audun F

lasse skrev:Jeg har de stab stagene der på min, de er DRIT stive, kan være litt overkill om du ikke er veldig intressert i banekjøring og ellers hard svingkjøring.
Og om du har girkasse uten sperre kan du faktisk bli stående fast, jeg får hjulløft i litt ulendt terreng (oppkjørsler, sånne buss fartsdumper ol.) ganske ofte...
Men nå er jo ikke min en bil som blir brukt mer enn til og fra banetreff og litt innimellom på fine sommerdager, hadde det vært til vanlig daglig bruk hadde jeg nok gått for noen litt mildere...
Aiai, takk for info! Noen anbefalinger ellers? Jeg har kommet over Tanabe, Cusco og Whiteline (best på pris så langt)...
 #420210  av hmsilset

Leste om innpress og bredde på dekk osv ett par sider før her.Huske at dette her er ikke en sw20.Kan vel være andre mål på sw21 eller hva denne heter?
 #420212  av lasse

Jeg personlig har ingen erfaring med annet enn original og ST, men whiteline er jo noe som ansees som gode stag, de er jo som regel også justerbare, så du kan justere mellom over- og understyring :wink:
 #420213  av magnesmurf

Har en del whiteline deler på subaruen min. Dette er dyre kvalitets deler.
Har så langt bare god erfaring med de delene. Eneste negative jeg kan si på dette bortsett fra pris er en kar jeg leste om som klarte å knekke en lenkearm på banekjøring.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 73