TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toyota pikes peak loock 2x 5sgte...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #419616  av Roye

MOTORSPORTHUSET skrev:viser seg at kansje det blir et problem og få brukt bilen likevel på bane med 2 motorer.
søknad er oppe til racingseksjonen gatebil og nbf nå. får svar i løpet av 3 uker.
:x :x :x :x

Hva slags grunner har de for det ikke er lov?
Er jo så mye rart som farer rundt så en velbygd 2-motorer kan vel ikke gjøre noe mer skade enn noe av det som allerede finnes...
 #419641  av MOTORSPORTHUSET

di har ikke sakt nei.

først sa gatebil ja ingenproblem.
så sa en kontrolant at 2 motorer er ikke i noen klasser.
så sa gatebil at motor er fritt i gatebil reglemanget.

men di sier at fri motor og 2 motoer er hvordan man tolker reglen.?

nbf sjefen turte ikke svare.
racingseksjonen skal ha møte med gatebil og nbf sjefen.
for og gi et svar.

men jeg mener jo og at det ikke er no farligere.

men gatebil
og gatebil ekstreme sjefen er veldi positive.

men di må liksom ha en velsignelse fra racingseksjonen nbf og nbf skjefen før di kan gi en bil med 2 motorer hastighetslisens.

krysse fingra..

uansett hva som skjer så skal jeg bygge noe med 4wd.. 8)
 #419642  av laffy

Som jeg skrev litt tidligere i tråden, så var det dette som var problemet med den danske corollaen som ble bygget. De fikk kun kjøre (disp?) i noe dragracing-greier.
 #419656  av MOTORSPORTHUSET

det er mange faktorer utenom 2 motorer som spiller inn på hvordan bilen blir og kjøre. blir hele bilen satt opp for spinning drifting så er jeg i mitt hode overbevist om at det skal gå.
celicaen min var kjempevillig ned til 600hk og leke med og spinne med på asfalt.
men se på krbs 1audi s1.. 1000hk og kan ikke spinne i det hele tatt..
det er jo for man bygger det slik.

et eksemel her..
når jeg var i testinga med celicaen så spant den seg bare rundt (snurret) når jeg sladdet breit..
du tenker vel at den er for lett bak?
eller for lite feste?

men det var for mye feste så bakjhulene fikk så mye grep at den dro rompa mer ut en fronten inn.
men med 2 grader camber på bakjula og mindre feste bak..
få fikk den mer grep foran en bak i sladd.. og ville ikke snurre selv i over 90grader i sladd..

men når det er sakt så
har jeg har sett ingen andre som har kjørt slik jeg ønsker og kjøre med 2 motorer. asfalt drifting.
så er vel bare en måte og finne det ut på!! :D
 #419673  av sleeper

Eneste "problemet" jeg ser med og bruke 2 motorer som du skal, er at den motoren som driver fremhjula kommer til og ligge MYE på sperra..
Ser for meg at du ender opp med en god del mindre grep på framhjula uansett hvordan du setter det opp og dermed så vil den motoren foran dra opp turtallet fortere en bakhjula..
 #419733  av MOTORSPORTHUSET

jeg tror begge vil ligge ligge på sperra hele tiden nesten.

500hk på 2 stk 15 toms 195 45 15 dekk. er en enkel oppgave og spinne oppi 150km minst.
og når di får ladertykk på likt så er det snakk om sekunder før di når sperra.
tror jeg!!
 #419734  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg tror begge vil ligge ligge på sperra hele tiden nesten.

500hk på 2 stk 15 toms 195 45 15 dekk. er en enkel oppgave og spinne oppi 150km minst.
og når di får ladertykk på likt så er det snakk om sekunder før di når sperra.
tror jeg!!

hehe, vil nok ligge mye på sperra ja. blir spennende og se hvordan dette kommer til og fungere... du får si ifra hvis det er noe du trenger hjelp med.
 #419738  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:vil at du skal leite i alle krinkler og kroker etter et st165 svinghjul.. :D :D

Hm.. mener jeg solgte deg det jeg hadde jeg? Men skal se om jeg finner et til et sted..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 29