TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny 4-age til MR2en

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #419744  av ure

Hei, tenker nå det er på tide å anskaffe en "ny" motor til MR2en. Har bestemt meg for at det blir en 4-age motor, men helst en litt nyere enn 86 modellen som står i. Har forstått det slik at fra 88 mod 4-age og oppover er en 7 ribs blokk som er litt sterkere. Har funnet en Corolla(ae92) motor (4-age) hos Egon i danmark fra 91,denne skal ha 140 hk og er priset til 5500 Dkr. Vil en slik motor passe rett inn i MR2en? Ønsker en effekt på ca 140-150 ærlige hk og at alt ser så orginalt ut som mulig med tanke på å gå igjennom orntlige EU kontoller. Tanken er selvsagt å overhale motoren. Så om noen har tips angående lett trim,motorer til salgs osv. er jeg takknemelig for det. :D
 #419757  av inzane2012

Mulig jeg har missforstått litt, men vil du ikke få litt problem med girassa med den motoren du nevner, siden den kommer fra en FF bil?
 #419759  av MR2i

inzane2012 skrev:Mulig jeg har missforstått litt, men vil du ikke få litt problem med girassa med den motoren du nevner, siden den kommer fra en FF bil?
4AGE ble kun levert med C5x kasser. Både AE92 og 88- MR2 ble levert med C52. Både C50 og C52 går på MR2
 #419772  av ArildM

Gjør seg med ny motor i bilen :)
Tror ikke motoren er 100% plug and play, men husker ikke i farta hva det var som var annerledes, tror det er snakk om marginale forskjeller som skal være lett å få ordnet på. Er flere som har gjort det før, og jeg tror det har blitt diskutert her på forumet også, så jeg anbefaler å Google litt.

Kjør på med noen kvassere kammer så for du fort ærlige 140-150 hk :) Finnes myye bra til 4AGE, som heller ikke ofrer noe på lavt/mellomregisteret til motoren :)