TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alternativer for garasjegulv...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #420226  av Zepticon

Driver å spekulerer på hvordan jeg kan gjøre tilværelsen i garasjen bedre. Jeg leier for tiden 1/5 av en garasje på omlag 12x16 meter. Vi har da et "område" på 4x7 meter hver.

Gulvet er i dag bare grov betong, og det er et mareritt å jobbe på. Griser man olje er det bare å glemme å få det reint igjen, og man må ligge å gnu i oljesøl resten av uka. Mister man en skru, finner man den aldri igjen osv.

Så da lurte jeg på hvilke alternativer jeg har.

Så langt er det Garasjegulv.no sine fliser som er mest tiltalende. Det er en kvm pris på 257kr.

Disse har følgende fordeler for meg:
- Kan legges rett på skittent gulv.
- Tåler olje og alt annet møkk
- Laget av plast så de kan vaskes
- Jeg kan ta de med meg om jeg bytter garasjeplass!

Siste punkt er veldig nyttig for meg, siden jeg leier plass. Problemet er at det koster mellom 6000 og 8000kr for den mengden jeg trenger (har ikke målt nøyaktig enda)

Hvilke andre alternativer har jeg da? Jeg har hørt at epoxymaling skal være noe, men dette koster vell gjerne en del? Og dermed blir kansje ikke forskjellen så stor til slutt?

Og så må man jo da vaske og preparere gulvet før man maler, da jeg ikke tror at epoxy kommer til å feste særlig godt på et gulv som er intrukket med olje og drit.
 #420227  av mralp

Jeg brukte gummimatte beregnet for verksted, rød sak, kom på en svær tung rull. Tålte alt mulig, hadde den i nesten 15 år(!) Ble beklagligvis hevet når jeg flyttet for 4 år siden, angrer på det da dagens flislagte gulv ser veldig bra ut, men er hardt som f*** og oljesøl stikker ned i fugene :/ Matta var til og med god å ligge på, og alt man mistet ned fant man umiddelbart :)
 #420228  av Zepticon

mralp skrev:Jeg brukte gummimatte beregnet for verksted, rød sak, kom på en svær tung rull. Tålte alt mulig, hadde den i nesten 15 år(!) Ble beklagligvis hevet når jeg flyttet for 4 år siden, angrer på det da dagens flislagte gulv ser veldig bra ut, men er hardt som f*** og oljesøl stikker ned i fugene :/ Matta var til og med god å ligge på, og alt man mistet ned fant man umiddelbart :)
Vet du noen plasser man får tak i slikt i dag?
 #420229  av mralp

Nei, har faktisk lett litt selv. Tipper det er kun spesialbutikker for verksted etc som kan ha noe slikt. På nettet er det lett å finne, f.eks http://www.autoanything.com/garage-acce ... 239A1.aspx ligner ganske mye. Husk at noen typer er veldig glatte, det er uegnet for oss nordboere med snø under skoene ;)