TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3S-GTE Hvilken Generasjon?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #420402  av Mathias AW11

Hei :)

Har en 88 mod AW11 med 3S-GTE motor og gir. Kjøpte bilen ferdig ombyggd. Gammle eier sier motor er tatt fra en 96 mod Mr2 Turbo.

Hvordan kan jeg med sikkerhet finne ut hvilken generasjon motor jeg har ? 96 Mod burde være gen 3, men vil være sikker.
 #420410  av mr2storbrua

Dersom du ikke har AFM har du 3.gen, turbo skal være CT20b, oljefilter er flyttet til bunnen... Litt forskjellige måter å se det på egentlig, har du et bilde kan du jo legge det ut :)
 #420421  av mr2storbrua

Ikke helt standard plassering av IC på denne, så litt vanskelig å se om det er AFM. Veivhusventilasjonen og toppdekselet får meg uansett til å tro at det er en 2.gen, men er ikke helt sikker... Litt vanskelig å lese hva som står på innsuget, det kan også gi en pekepinn...
 #420430  av mr2storbrua

Skal ikke være T-VIS på 3.gen så vidt jeg vet...

Her har du en side som sier hva som er forskjellene mellom generasjonene: http://www.mr2turbo.info/diff.html
 #420434  av 3rlend

er gen 2 :)
du ser på et av bildene der afm er opp ned :P
ser på veivhusventilasjons "røret" at det er gen 2 :)

her er du nok luret :P

edit:
Ser på spjeldhuset at du har den innsnervingen på "throtle body inlet" så er vel en 91/92 gen 2 :)
edit 2:
vet ikke hvordan det er på mk1, men der står ikke dynamoen på mr2 motor.
så det kan være celica motor du har, eller bare celica dynamo feste :)
 #420451  av Mathias AW11

Har ikke blitt lurt :P , gamle eier visste ikke hvordan motor det var , bare at han hadde hugget en 96 mod turbo.
Bilen er uansett verdt alle penga :) Eu godkjent og alt , ikke godkjent da :P

Det er brukt en del deler fra forskjellige biler for å bygge om, drivaksler fra camry V6 .bremser forran fra Mk2 turbo
bremser bak er mk1 frambremser

Men da er vi sikker på gen 2 ?
 #420480  av 3rlend

det er gen 2 :P
da må den 96mod ha vært gti ombygd til turbo, eller turbo ombygd til dårligere turbo :P
men wth, har ikke noe å si, skal du begynne å trimme med datasprut osv så er det minimale forskjeller på gen 2 og 3.
 #420494  av Mathias AW11

Ja, skal ha haltech på den. Siden jeg har den liggende. Men understell først :) nytter ikke med motor hvis det ikke sitt på veien :P
 #420523  av 3rlend

Mathias AW11 skrev:Ja, skal ha haltech på den. Siden jeg har den liggende. Men understell først :) nytter ikke med motor hvis det ikke sitt på veien :P
Tull :D
 #420556  av Mathias AW11

3rlend skrev:
Mathias AW11 skrev:Ja, skal ha haltech på den. Siden jeg har den liggende. Men understell først :) nytter ikke med motor hvis det ikke sitt på veien :P
Tull :D

Hvorfor?
 #428036  av marlboro1310

på gen3 står det ingenting på innsuget, på gen2 står det "2000 TwinCam 16 Ceramics Powered Twin Entry Turbo"

bilder av originale motorer, vet ikke hva i alle dager som har skjedd oppi det motorrommet ditt...

T-VIS står det forøvrig på innsuget på 4AGE motoren...
Vedlegg
gen3
gen3
3sgte gen3.jpg (53.4 kiB) Vist 2751 ganger
gen2
gen2
gen2.jpg (75.41 kiB) Vist 2751 ganger
 #428044  av ArildM

Spørs om noen har flyttet over T-VIS merket i et forsøk på å holde motoren original 8)
 #428045  av marlboro1310

Øhh...holde den original, hehe...dekaltrimming på høyt nivå :roll:

:lol: