TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Christian, hvordan gÃ¥r det med motoren din?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #4203  av jumbo
 
Har du funnet noen gangbar vei for å få redusert Hk til et fornuftig "godkjenningsnivå"? :)

Blir det noe dyno på deg snart?

Er spent, jeg! Må vel forberede eget motorkjøp snart, men vil som nevnt vente til jeg ser hvordan du kommer ut av det...

Har faktisk fått spart opp noen kroner også, selv om en del av dem går med på alarm neste uke.

 #4205  av Christian
 
Tja, si det :)
Har montert å kobla til bryterpanelet og magnetventilen til t-vsv i dag, skal ta et bilde senere i kveld.
Har ikke kommet på noe konkret for å senke den ytterligre, så innspill er helt topp!
Har vurdert en ekstra tenningsmodul, men det er ikke billig :?

Kanskje bare et relee som kobler ifra den ene tennpluggen? :lol:

Venter fortsatt på bensinpumpa, den ble ikke sendt ifra USA før på tirsdag, kommer kanskje i slutten av neste uke.

 #4208  av jumbo
 
Ok, molbospørsmål igjen: Hva er en tenningsmodul, og hvordan skal du nyttegjøre en ekstra? (Snakker vi om en ekstra styring av tenningen, som kan f.eks brukes til å "sabotere" ytelsen? )

En tanke: Ettersom trykket fra turboen brukes til å styre wastegaten, betyr det at denne styringen i seg selv er rent mekanisk?

Ville det ikke vært en mulighet å kutte ut hele rallemikken, sette inn en elekronisk sensor for å avlese trykket, og bruke dette signalet til å direkte, elektronisk styre wastegaten? (Med andre ord blir jo dette også for en EBC å regne, men man ville i tillegg ha mulighet til å få wastegaten til å bypasse MER en standard...) Mulig det er tekniske detaljer som stikker kjepper i hjulene...

 #4210  av Christian
 
Styringa er mekanisk ja...derfor brukes det en solenoid ventil for å stenge av noe av trykket til actuatoren, som igjen gir høyere turbotrykk.
For å senke må jeg blokkere slangen mellom t-vsv og actuator. (Det går inn en slange fra turbo til actuator og en ifra t-vsv til actuator, disse går inn på hver sin side av actuatoren.)
Det er dette jeg har montert magnetventilen for :wink:

Legger med et bilde av det nye "bryterpanelet" mitt.
Øverst sitter Blitz DSBC Type S, så luftelukene der det skal inn eksostemp. og evnt. Power meter, så brytere til antenna og neonlysa, tilslutt bryterne til t-vsv og evnt. NOS. (Om jeg får råd og tør)

Bilde

 #4212  av Bjørni
 
Ser virkelig bra ut..! :D

 #4213  av PwRmAd
 
Pent Christian, liker det jeg ser, har sølvfarga panelene mine jeg også. Men du skulle jo ha tatt A/C panelet også :wink:

Bilde

Kan ikke vente å få Momo Driver rattet, blir mer stil over sakene da.. og ikke minst bli ferdig med dyret :twisted:

Bilde

Bilde

ooooops, sorry, ble litt revet med her, var ikke meningen å drive helt vekk fra topic'en på posten.

Chris

 #4215  av Christian
 
Hehe, bare moro å se hvordan andre har gjort det da :)
Tenkte på å ta ac panelet jeg og, men fant ut at det ble litt mye sølv.

 #4218  av MR2turbo
 
Til begge: Det så veldig bra ut med sølv!!

 #4228  av Christian
 
Takker.

Var ute å testa bilen på flyplassen i sted, det var litt for glatt til at jeg kom forbil Calibra'en (4x4), men det var moro likevel :twisted:
1 gir spant
2 gir spant
3 gir spant
4 gir slapp ved 160
5 slapp ikke, men fartssperra slo inn ved 5200rpm og 190 på speedometeret.
Peak trykk på 1.28 og daler til 0.9 ved ca 6000rpm
(tør ikke å stille opp mer før jeg har vært på dyno)

Underlaget var snø, strødd med varm sand og litt dunsnø på toppen...litt ekkelt å begynne å bremse, men det gikk egentlig helt fint,

Fikk også testa magnetventilen, funka bra det, men den gir fortsatt 0.6kg :(

 #4234  av CelicaTurbo
 
kjører du nesten 1.3bar trykk med standard 3S-GE bensinpumpe? Synes det er ganske modig gjort jeg uten å ha målt bensinblanding og slikt men det høres unektelig artig ut.. har ikke prøvd annet enn peaking til 0.95 bar jeg men jeg har jo orginal eksos og jeg vinner så lite hester for trykket synker så mye allikevel.. :?

 #4243  av Christian
 
Det er peak, ikke konstant trykk som ligger på ca 1.1.
Veit at det ikke er så smart, men greier ikke å la være.
Forresten er det folk som påstår at de kjører 300hk på gti pumpa uten problem.
Må jo prøve litt.... :wink:

 #4245  av jumbo
 
Christian skrev:Var ute å testa bilen på flyplassen i sted,
Apropos flyplassen... Hvordan er det egentlig å få lov til å teste der? Er det bare å spørre, eller må man kjenne noen?

 #4253  av Christian
 
Det er nok bare å spørre det, men det er sikkert et pluss å ha vært på fylla med flyvelederen, samt at jeg har en bror som brøyter der :mrgreen:

 #4255  av MR2turbo
 
Var det på Notodden du var å kjørte? Jeg har hatt lyst til å kjøre på flyplass, men har ikke kommet over noen mulighet.. Jobber selv på flyplassen på Sola, men der er det jo mye flytrafikk hele tiden..

 #4258  av jumbo
 
Christian mente nok Dagali, men Notodden er jo også en mulighet for oss på østlandet...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12