TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hentet meg en celica st205 gt-four, Startprobemer! Hjelp!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #420515  av vegardsandvik

Var å hentet meg en celica gt-four st205 igår. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37579058

skulle starte bilen igjen etter en visitt innom bensinstasjonen, da ville den ikke starte. den startet i 1-2 sek så var den helt død. sånn holdt jeg på i 15min ca. starter 1-2 sek så helt død. om og om igjen! etter 15min med banning og steiking startet den og fungerte helt ypperlig, absolutt ingen problemer!! Kjørte 5 timer hjem igjen uten slå av bilen for å være sikker. Tidligere eier mente det var noe med turbotimeren for den har aldri fungert skikkelig, og sa at eg ikke burde trykke på noen knapper der pga da kunne den stoppe.
Da eg kom hjem koblet eg fra turbotimeren og bilen startet og fungerte perfekt flere ganger! men plutselig isted kom samme probleme selv om timeren er koblet fra.
Er det noen som har vært borti dette her før? er desperat etter å få kjørt den bilen nå!
Bilen har elektronisk boost kontroller men denne fungerer fint og har sikkert ikke noe med dette å gjøre :) TAKKER FOR SVAR!
 #420519  av vegardsandvik

Prøvde å koble fra kontakten slik at eg kunne dra selve displayboksen vekk. Men det var samme problem etter dette også! Ser den andre delen av kontakten fortsetter opp i en "orginal" kontakt. Når jeg drar ut denne ryker hele tenningen på bilen, altså helt død :-(
 #420537  av lasse

Det første jeg tenker på når jeg hører symptomene dine er "circuit opening relay" releet som gir strøm til bensinpumpa, hadde samme problem på ene mr2'en min da jeg bygde om til v6, "COR" fikk ikke riktig signal og bensinpumpa fikk ikke strøm, gikk i et par sekunder og stoppa igjen.
Hos meg var det ene pinnen på releet som ikke hadde god nok jording.
 #420539  av vegardsandvik

Ahh, det du sier kan faktisk stemme hos meg også! For hver gang eg vrir om nøkkelen så hører jeg noe klikking i det området rundt en boks med releer. Reknet med det er der det releet sitter! Men når du først fikk start på den... Fungerte den helt perfekt da?
 #420541  av vegardsandvik

Takk for det :-D lager nok et innlegg på show & shine om nye celican og mr2'en!
 #420557  av God

vegardsandvik skrev:Takk for det :-D lager nok et innlegg på show & shine om nye celican og mr2'en!
Digg, det må du gjøre! :)
 #420568  av lasse

vegardsandvik skrev:Ahh, det du sier kan faktisk stemme hos meg også! For hver gang eg vrir om nøkkelen så hører jeg noe klikking i det området rundt en boks med releer. Reknet med det er der det releet sitter! Men når du først fikk start på den... Fungerte den helt perfekt da?
Jepp, null og niks problemer etter det.
 #420575  av vegardsandvik

sjekket releet idag. Startet med en gang på kald motor, men med en gang den får litt varme så er den helt død. sjekket om det var samme releet på mr2'en men det var det selvfølgelig ikke! er det noen måte eg kan finne ut om det er KUN releet som er ferdig?
 #420642  av vegardsandvik

Leverer den inn på toyota verksted imorgen så de får se etter feilmeldinger. etter å ha blitt litt bedre kjent med bilen virker det som om den ikke vil starte med varm motor. Starter med en gang på kald motor, men bare på første startforsøket... slukker jeg den etter det så vil den som oftest IKKE starte igjen! noen som har erfaring med dette?
 #420791  av vegardsandvik

det var tenningsmodulen som var litt dårlig. får helt ny på torsdag! 4000kr skulle de ha, skikkelig toyota pris. uansett så er det forrige eier som punger ut!
takk for hjelpen alle sammen :))