TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som har byttet frontruta pÃ¥ en mr2 mk2 selv ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #420293  av leiira

har seg no slik at jeg ble litt amper under en periode skruing og endte med knust frontrute , har nå kjøpt en ny og vurderer å sette den inn selv men har aldri gjort noe lignende så om noen har gjort dette før så vil all tips tas imot med stor takk ! :)
 #420294  av ArildM

Anbefaler sterkt å gjøre dette hos et firma som driver med sånne ting. Det å bytte frontrute er ikke noe du vil gjøre selv. Enten knuser du enda en eller så blir den feilmontert og du får alskens problemer.

Treffer du på rette karen hos vindusmontørene koster det ikke mer enn 1-2 lapper :) Evt om du har delkasko så kan du jo ta det på den måten.

Må ikke slå i stykker bilen når du holder på da :wink:
 #420429  av Scoop

Ikke for å kapre tråden, men hva caca må man ut med for en ny rute? Fikk tilbud om 5499,- m/sotestripe ferdig montert, eller 3500,- for org av Toyota. De mente dog at den var skrudd, ikke limt og derfor noe jeg fint burde greie selv :?
 #420441  av lasse

Ruta er limt, har skiftet rute på to av mr2 ene mine.
Jeg ville nok ikke prøvd på dette selv, er endel verktøy man må ha og gjør man noe feil kan man få mye rare problemer med fukt og vann, og ikke minst rust bak limet om man skraper opp når man tar ut ruta.
 #420632  av leiira

lasse skrev:Ruta er limt, har skiftet rute på to av mr2 ene mine.
Jeg ville nok ikke prøvd på dette selv, er endel verktøy man må ha og gjør man noe feil kan man få mye rare problemer med fukt og vann, og ikke minst rust bak limet om man skraper opp når man tar ut ruta.
gjort det selv du eller ? inntrisert i å tjene noa kronasj kanskje ? :D
 #420643  av lasse

leiira skrev:
Gjorde det ikke selv, har en kompis som driver med ruter :wink: kan jo høre med han om han er intressert, men regner med at han ikke gidder å gjøre det helt gratis...
 #420685  av leiira

lasse skrev:
leiira skrev:
Gjorde det ikke selv, har en kompis som driver med ruter :wink: kan jo høre med han om han er intressert, men regner med at han ikke gidder å gjøre det helt gratis...
ser den at han ikke gidder å gjøre ting gratis :) men hør hvor mye han skal ha da ? ink rutelim :)