Fortsatt på jakt?
Godkjente min rustfrie røde mkII forrige uke, km stand : 190.000
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4877_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4968_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5397_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4894_n.jpg
Mer bilder kan seff ordnes.
Jeg må ikke selge, bilen står fint der den står med bilteppe i garasjen, tenkte jeg skulle høre om du gir ett bud, har egentlig litt lyst på en GT-FOUR eller en CZ igjen
Hadde en stor gjennomgang av slitedeler for 2 måneder siden, bremser er 100% overhalt, ingenting er spart på di.
Ny Frontrute m/pakning 1 uke siden (proff verksted her, dette gjør du ikke selv!) Konstatert null rust under ruta, har bilde.
Alle 4 bremsecaliper skiftet for to måneder siden, med tilhørende skiver, braketter og klosser, begge bremseslanger foran byttet, alt 100% nytt, ikke brukte deler. Ikke ombygd til noe "fancy" bremser.
Hjullager bak skiftet
Begge tårnlager foran skiftet
Nye grøftelys foran, ikke originale.
Ellers :
Godt tatt vare på, har jobbet med polering/lakkshining så bilen er meget bra for en 23 år gammel rød bil å vær
Bilen har skinninteriør, 17 tommere, godkjent senkesett ført i vognkort, godkjent en alternativ dekkdim (ikke felgene som står på no desverre)
Det er montert fjernstyring på sentrallåsen.
Har et customeksos som jeg har laget selv det bypasser katalysator og er bolt on, passer rett i originale fester å lager helt grei lyd, bilen står med originalt eksos nå.
Den fleksislangedritten som kommer ned fra manifold, var ny for 4 år siden, holder nok en stund til! (svindyr)
Bilen har to tragiske problemer :
Om du girer ned fra tredje til andre gir, kan du få skraping om du har høgt turtal på tredje, vi vet vel alle hvor dårlig GTi kassene er, slik har den vært i dei snart 4 år jeg har hatt bilen, jeg har brydd meg lite da den endelige plan er å få satt i en turbomotor, jeg er desverre litt treig
Det er slakke i tannstang (foringer å tenner), jeg hadde tenkt å bygge om til powersteering siden den tannstanga er billigere, men du får den manuelle også remanufactured på Ebay for cirka 3000 kroner m/frakt(Søk på MR2 Steering Rack)
Jeg bestilte en uten servo for 3 uker siden, men de hadde gjort en feil så fikk penga sendt i retur, slakken er minimal så de hadde ingenting å si for EU godkjenningen, jeg har vel 2 nye år å bestille en på nå :p
Medfølger helt nye : begge styrekuler, belger å begge indre styreledd, da jeg til å begynne med trodde det var her problemet lå..
Det er nye deler på bilen for snart 50 tusen kroner skulle jeg ha kjøpt dem hos Toyota forhandler i Norge, har vel brukt cirka 12 å fått dem fra utlandet... Skal aldri i verden kjøpe en dritt mer fra svindlerne her til lands ivertfall
