ArildM skrev:Tror nok BRZ STI blir det første vi får se. Blir spennende å se om Toyota svarer med en turbo evt kompressorutgave de også? Vært morsomt om Subaru hadde kommet med STI og Toyota med kompressorutgave, det hadde satt litt forskjeller på bilene. Kjedelig når de er stort sett helt like begge to. Mulig teit spørsmål, men: Er BRZ kommet for salg i Norge/Resten av verden?Jeg har også på følelsen at det er Subaru som først kommer ut med en turbo utgave til sin BRZ. Men ser en tilbake til bilens planlegging og hvorfor de brukte Subarus Boxermotoer var noe av grunnen at de skaluue kunne bruke Subarus motor alternativer i denne bilen. At for eksempel skulle det ikke være noe problem og putte en Subaru Impreza maskin og få den montert på dagens eksisterende motorfester. Det var en av design detaljene som var viktig da de bygget den. Om denne bilen blir så populær som Toyota og Subaru håper på regner jeg med at det fort kan komme ferdige motor fester for forkjellige alternative motorer fortløpende til denne bilen. For eksempel Toyota's motor for IS 200 RS den firesylindrete 2 litersmotoren "Beams" som mange kaller den.
Spørsmålet da er jo selvfølgelig hvordan vekt fordelingen da blir, Det er helt kalrt at en har masse gode Subaru alternativer liggende på hyllen som kan passe rett oppi. Det kjipeste med dette er vel at vi bor i Norge. Så det store spørsmålet er om Toyota vil leve opp til og kunne være med på å godkjenne enkle turbo oppgraderinger til denne bilen i fremtiden. Selfølgelig med de oppgraderinger en måtte gjøre for at dette skal bli en fornuftig oppgradering. Med tanke på demper og bremser og chassy oppgraderinger å ta hensyn til.
Bilen har i allefall potensiale det er jeg ikke i tvil om. Og en dag skal eg ha meg en slik bil. Men hvilken utgave det blir får tiden vise uansett skal eg ha en med manuell gir.

Celica Carlos Santz 3043 og en helt streit corolla med 20v Black Top